Identification of hazardous road locations of traffic accidents by means of kernel density estimation and cluster significance evaluation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F13%3A%230001034" target="_blank" >RIV/44994575:_____/13:#0001034 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457513000912" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0001457513000912</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of hazardous road locations of traffic accidents by means of kernel density estimation and cluster significance evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper proposes a procedure which evaluates clusters of traffic accident and organizes them according to their significance. The standard kernel density estimation was extended by statistical significance testing of the resulting clusters of the traffic accidents. This allowed us to identify the most important clusters within each section. They represent places where the kernel density function exceeds the significance level corresponding to the 95th percentile level, which is estimated using the Monte Carlo simulations. To show only the most important clusters within a set of sections, we introduced the cluster strength and cluster stability evaluation procedures. The method was applied in the Southern Moravia Region of the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Identification of hazardous road locations of traffic accidents by means of kernel density estimation and cluster significance evaluation
Popis výsledku anglicky
This paper proposes a procedure which evaluates clusters of traffic accident and organizes them according to their significance. The standard kernel density estimation was extended by statistical significance testing of the resulting clusters of the traffic accidents. This allowed us to identify the most important clusters within each section. They represent places where the kernel density function exceeds the significance level corresponding to the 95th percentile level, which is estimated using the Monte Carlo simulations. To show only the most important clusters within a set of sections, we introduced the cluster strength and cluster stability evaluation procedures. The method was applied in the Southern Moravia Region of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Accident Analysis & Prevention
ISSN
0001-4575
e-ISSN
—
Svazek periodika
55
Číslo periodika v rámci svazku
June 2013
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
265-273
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—