Identifikace kritických nehodových lokalit pomocí GIS analýzy polohy dopravních nehod
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001393" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identifikace kritických nehodových lokalit pomocí GIS analýzy polohy dopravních nehod
Popis výsledku v původním jazyce
Pro identifikaci nehodových lokalit existuje celá řada postupů. Naším cílem je představit nově vyvinutou metodu, která objektivně lokalizuje místa DN na mezikřižovatkových úsecích silnic. Metoda, kterou označujeme jako KDE+, vychází z existence přesnýchúdajů o polohách DN a standardní metody KDE (Kernel Density Estimation), kterou rozšiřuje. Věříme, že použití tohoto postupu přispěje k identifikaci potenciálně nebezpečných míst v síti pozemních komunikací a efektivnějšímu vynakládání prostředků na sanace skutečně nehodových lokalit.
Název v anglickém jazyce
Identification of hazardous road locations of traffic accidents by GIS analysis
Popis výsledku anglicky
This methodology proposes a procedure which evaluates clusters of traffic accident and organizes them according to their significance. The standard kernel density estimation was extended by statistical significance testing of the resulting clusters of the traffic accidents. This allowed us to identify the most important clusters within each section. They represent places where the kernel density function exceeds the significance level corresponding to the 95th percentile level, which is estimated usingthe Monte Carlo simulations. To show only the most important clusters within a set of sections, we introduced the cluster strength and cluster stability evaluation procedures. The method was applied in the Southern Moravia Region of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika GIROSAF
Číslo předpisu
66/2014-710-VV/1
Technické parametry
Ministerstvo dopravy, Odbor kosmických aktivit a ITS Ministerstvo dopravy, č.j. 66/2014-710-VV/1 ze dne 29. 9. 2014
Ekonomické parametry
Snížení počtu dopravních nehod a jejich následků
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, Odbor kosmických aktivit a ITS, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů