Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikace kritických nehodových lokalit pomocí GIS analýzy polohy dopravních nehod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F14%3A%230001393" target="_blank" >RIV/44994575:_____/14:#0001393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Identifikace kritických nehodových lokalit pomocí GIS analýzy polohy dopravních nehod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro identifikaci nehodových lokalit existuje celá řada postupů. Naším cílem je představit nově vyvinutou metodu, která objektivně lokalizuje místa DN na mezikřižovatkových úsecích silnic. Metoda, kterou označujeme jako KDE+, vychází z existence přesnýchúdajů o polohách DN a standardní metody KDE (Kernel Density Estimation), kterou rozšiřuje. Věříme, že použití tohoto postupu přispěje k identifikaci potenciálně nebezpečných míst v síti pozemních komunikací a efektivnějšímu vynakládání prostředků na sanace skutečně nehodových lokalit.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of hazardous road locations of traffic accidents by GIS analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This methodology proposes a procedure which evaluates clusters of traffic accident and organizes them according to their significance. The standard kernel density estimation was extended by statistical significance testing of the resulting clusters of the traffic accidents. This allowed us to identify the most important clusters within each section. They represent places where the kernel density function exceeds the significance level corresponding to the 95th percentile level, which is estimated usingthe Monte Carlo simulations. To show only the most important clusters within a set of sections, we introduced the cluster strength and cluster stability evaluation procedures. The method was applied in the Southern Moravia Region of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika GIROSAF

  • Číslo předpisu

    66/2014-710-VV/1

  • Technické parametry

    Ministerstvo dopravy, Odbor kosmických aktivit a ITS Ministerstvo dopravy, č.j. 66/2014-710-VV/1 ze dne 29. 9. 2014

  • Ekonomické parametry

    Snížení počtu dopravních nehod a jejich následků

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy, Odbor kosmických aktivit a ITS, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů