Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Principy Wiedemannova modelu v mikrosimulaci v kontrastu s metodikou dle technických podmínek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000030" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Principy Wiedemannova modelu v mikrosimulaci v kontrastu s metodikou dle technických podmínek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je přiblížení základního principu mikrosimulace, založeného na Wiedemannově modelu následujících se vozidel. Zaměřili jsme se na popis hraničních hodnot pro ovlivnění vozidel v modelu. Práce představuje stanovení kapacity pomocí mikrosimulace v kontrastu s metodikou uvedenou v technických podmínkách. Problematika je prezentována na příkladu systému tří úrovňových křižovatek s určením přednosti v jízdě dopravním značením, které se vzájemně ovlivňují. Podařilo se dosáhnout srovnání délky čekacích front a střední doby zdržení pomocí mikrosimulace a technických podmínek. V práci jsme identifikovali přínosy mikrosimulace spočívající v zahrnutí chodců do kapacitního výpočtu, vliv čekacích front vozidel na sousedící křižovatky a podrobnější interakci mezi jednotlivými účastníky. Na základě zjištěných údajů bylo možné určit typické lokality, kde je vhodné stanovit kapacitu pomocí mikrosimulace i s ohledem na předpisy ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Principles of the Wiedemann model in microsimulation in contrast to the methodology according to the Technical Guidelines

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the paper is to illustrate the main principle of microsimulation, based on Wiedemann’s car-following model. We focused on description of treshold of modelling car influence. The paper presents determination of capacity using microsimulation, in contrast to the method given by Czech technical guidelines. The issue iss presented through an example of three at-grade intersections, which influence each other, with priority given by traffic signs. We managed to align queue lengths and average delay times from both microsimulation and technical guidelines. We also identified contributions of microsimulation, namely considering pedestrians in capacity calculation, influence of queues on adjacent intersections, and more detailed interaction between individual road users. These findings enable determination of typical locations, suitable for capacity calculation through microsimulation, taking into account Czech legislation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    78

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    76-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus