Principy Wiedemannova modelu v mikrosimulaci v kontrastu s metodikou dle technických podmínek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F17%3AN0000030" target="_blank" >RIV/44994575:_____/17:N0000030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Principy Wiedemannova modelu v mikrosimulaci v kontrastu s metodikou dle technických podmínek
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je přiblížení základního principu mikrosimulace, založeného na Wiedemannově modelu následujících se vozidel. Zaměřili jsme se na popis hraničních hodnot pro ovlivnění vozidel v modelu. Práce představuje stanovení kapacity pomocí mikrosimulace v kontrastu s metodikou uvedenou v technických podmínkách. Problematika je prezentována na příkladu systému tří úrovňových křižovatek s určením přednosti v jízdě dopravním značením, které se vzájemně ovlivňují. Podařilo se dosáhnout srovnání délky čekacích front a střední doby zdržení pomocí mikrosimulace a technických podmínek. V práci jsme identifikovali přínosy mikrosimulace spočívající v zahrnutí chodců do kapacitního výpočtu, vliv čekacích front vozidel na sousedící křižovatky a podrobnější interakci mezi jednotlivými účastníky. Na základě zjištěných údajů bylo možné určit typické lokality, kde je vhodné stanovit kapacitu pomocí mikrosimulace i s ohledem na předpisy ČR.
Název v anglickém jazyce
Principles of the Wiedemann model in microsimulation in contrast to the methodology according to the Technical Guidelines
Popis výsledku anglicky
The objective of the paper is to illustrate the main principle of microsimulation, based on Wiedemann’s car-following model. We focused on description of treshold of modelling car influence. The paper presents determination of capacity using microsimulation, in contrast to the method given by Czech technical guidelines. The issue iss presented through an example of three at-grade intersections, which influence each other, with priority given by traffic signs. We managed to align queue lengths and average delay times from both microsimulation and technical guidelines. We also identified contributions of microsimulation, namely considering pedestrians in capacity calculation, influence of queues on adjacent intersections, and more detailed interaction between individual road users. These findings enable determination of typical locations, suitable for capacity calculation through microsimulation, taking into account Czech legislation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
78
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
76-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—