Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of selected off-road glances during driving in real road traffic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000052" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000052 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146520302167" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146520302167</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2020.03.054" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2020.03.054</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of selected off-road glances during driving in real road traffic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this ongoing research has been the analysis of driver visual behavior in real road traffic. The paper deals with analysis of duration of selected off-road glances. The total gaze duration depending on mirror type has been analysed and also the total gaze duration depending on the navigation task type. For the purpose of this study eye-tracking technology has been used. Eye-tracking method is used to measure motion of an eye relatively to a head. The total gaze duration depending on mirror type has been analysed and also the total gaze duration depending on the navigation task type. The average value of total off-road glances regarding to the checking situation in vehicle mirrors is 1,2 s. The glance frequency distribution shows that the drivers used the right rear-view mirror minorly. As evidenced by the obtained results, the total off-road glance time on the navigation system is dependent on the type of the navigation task. The average value of total off-road glances regarding to the use of the navigation without audio information is 0,9 s, with audio and video navigation system is the average off-road glance time 0,6 s.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of selected off-road glances during driving in real road traffic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this ongoing research has been the analysis of driver visual behavior in real road traffic. The paper deals with analysis of duration of selected off-road glances. The total gaze duration depending on mirror type has been analysed and also the total gaze duration depending on the navigation task type. For the purpose of this study eye-tracking technology has been used. Eye-tracking method is used to measure motion of an eye relatively to a head. The total gaze duration depending on mirror type has been analysed and also the total gaze duration depending on the navigation task type. The average value of total off-road glances regarding to the checking situation in vehicle mirrors is 1,2 s. The glance frequency distribution shows that the drivers used the right rear-view mirror minorly. As evidenced by the obtained results, the total off-road glance time on the navigation system is dependent on the type of the navigation task. The average value of total off-road glances regarding to the use of the navigation without audio information is 0,9 s, with audio and video navigation system is the average off-road glance time 0,6 s.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transportation Research Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2352-1457

  • e-ISSN

    2352-1465

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    580-586

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Nizozemsko

  • Místo konání akce

    Řím, Itálie

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku