Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nízkohlučné povrchy – jejich účinnost a zkušenosti z praxe v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000094" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.konferencedopravniinfrastruktura.cz/2020/pozvanka-na-konferenci/" target="_blank" >https://www.konferencedopravniinfrastruktura.cz/2020/pozvanka-na-konferenci/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nízkohlučné povrchy – jejich účinnost a zkušenosti z praxe v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    KŘIVÁNEK, V., MARKOVÁ, P., HABLOVIČOVÁ, B., Nízkohlučné povrchy – jejich účinnost a zkušenosti z praxe v České republice. In Konference dopravní infrastruktura 2020, Litomyšl, 16. – 17. 9. 2020, s. 144 – 147. Hlučnost na pozemních komunikacích je ovlivňována několika zásadními faktory – intenzitou a složením dopravního provozu, rychlostí dopravního proudu a povrchem pozemní komunikace. Převládajícím zdrojem hluku je hluk generovaný kontaktem pneumatiky s vozovkou u současných osobních vozidel se spalovacím či vznětovým motorem již od rychlosti cca 40 km/h, u vozidel s elektromotorem již od rychlostí cca 20 km/h. Proto stav obrusné vrstvy vozovky pozemní komunikace s rozvojem elektromobility bude hrát stále významnější roli v celkové hlukové zátěži. S ohledem na dopady na životní prostředí se v poslední době nejen v ČR začínají častěji uplatňovat obrusné vrstvy se sníženou hlučností – nízkohlučné povrchy, které mohou mít významný dopad i pro budoucí rozvoj území, respektive socioekonomické hodnocení regionu, potažmo dlouhodobě udržitelnou dopravu. Technické podmínky č. 259 Ministerstva dopravy se komplexněji zabývají problematikou asfaltových směsí pro obrusné vrstvy se sníženou hlučností, jež stanovují i postup hodnocení hlučnosti povrchů vozovek.

  • Název v anglickém jazyce

    Low-noise pavements – their effectiveness and practical experience in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    KŘIVÁNEK, V., MARKOVÁ, P., HABLOVIČOVÁ, B., Low-noise pavements – their effectiveness and practical experience in the Czech Republic. In Konference dopravní infrastruktura 2020, Litomysl, 16. – 17. 9. 2020, s. 144 – 147. Road traffic noise is influenced by several fundamental factors – the intensity and composition of traffic, the speed of the traffic flow and the surface of the road. The predominant source of noise is noise generated by the tyre-road contact. For contemporary passenger cars with an internal combustion or diesel engine this noise starts at a speed of about 40 km/h, in vehicles with an electric motor this noise starts at a speed of about 20 km/h. Therefore, the condition of a wearing course will play more significant role in the overall noise load with the development of electromobility. With regard to environmental impacts, low-noise wearing courses have recently become, and not only in the Czech Republic, more frequently used – low-noise pavements which can have a significant impact on future territory development, socio-economic evaluation of the region and long-term sustainable transport. Technical conditions No. 259 of the Ministry of Transport deals more comprehensively with the issue of asphalt mixtures for low-noise wearing courses. It also determines the procedure for assessing the noisiness of road surfaces.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000258" target="_blank" >TL02000258: Rozvoj území s využitím nízkohlučných vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů