Ověření potenciálu snížení emisí CO2 vlivem liniové elektrizace a modernizace vozového parku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F21%3AN0000157" target="_blank" >RIV/44994575:_____/21:N0000157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/135082601/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+042021.pdf" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/135082601/V%C4%9Bdeckotechnick%C3%BD+sborn%C3%ADk+Spr%C3%A1vy+%C5%BEeleznic+042021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověření potenciálu snížení emisí CO2 vlivem liniové elektrizace a modernizace vozového parku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá porovnáním závislé elektrické a nezávislé dieselové trakce především z hlediska potenciální úspory emisí CO2. V železniční dopravě je možné emise skleníkových plynů eliminovat zejména zvýšením podílu elektrizované železniční sítě nebo využitím dvouzdrojových elektricko-akumulátorových vozidel. Jejich nasazením lze vhodně doplnit liniovou elektrizaci na tratích, kde by elektrizace nebyla ekonomicky výhodná nebo technicky proveditelná. V příspěvku je kromě dosažených výstupů popsána i použitá metodika výpočtu produkce emisí CO2. V případě elektrizace všech tratí analyzovaných ve studii by došlo k úspoře 80 286 t CO2/rok. Dalších 20 728 t CO2/rok lze uspořit na posunu nasazením elektricko-akumulátorových vozidel namísto stávající dieselové trakce.
Název v anglickém jazyce
Verification of the potential for reducing CO2 emissions due to line electrification and fleet modernization
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the comparison of electric and diesel traction, especially in terms of potential savings in CO2 emissions. In railway transport, greenhouse gas emissions can be eliminated mainly by increasing the share of the electrified railway network or by using of dual mode electric-battery vehicles. By using them, it is possible to suitably supplement the continuous electrification where electrification would not be economically viable or technically feasible. In addition to achieved outputs, the paper also presents the methodology used to calculate CO2 emissions. In the case of electrification of all lines analyzed in the study, there would be a saving of 80,286 t CO2/year. Another 20,728 t CO2/year can be saved on shunting movements by using electric-battery vehicles instead of the existing diesel traction.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník Správy železnic
ISSN
2694-9172
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—