Problematika nízkohlučných povrchů v Evropě a možnosti akustického hodnocení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000100" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000100 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopiscislo?rok=2022&mesic=12" target="_blank" >https://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopiscislo?rok=2022&mesic=12</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika nízkohlučných povrchů v Evropě a možnosti akustického hodnocení
Popis výsledku v původním jazyce
Přestože má doprava pozitivní přínosy, přináší s sebou také mnoho negativních účinků, které mají nežádoucí vliv jak na lidské zdraví, tak na životní prostředí. Jedním z nich je právě hlučnost, která je v posledních letech stále více diskutované téma z důvodu neustále vzrůstajícího počtu vozidel a je na ni proto kladen stále větší důraz, jelikož zdravotní rizika jsou spjatá s dlouhodobým vystavením člověka nadměrnému hluku. Hluk generovaný odvalováním pneumatik po povrchu vozovek převládá u osobních vozidel od rychlosti cca 40 km/h, proto nízkohlučné povrchy představují v posledních letech efektivní protihlukové opatření. V rámci tohoto článku bude řešena popisována problematika nízkohlučných povrchů vozovek a jejich analýza v souvislosti s výsledky dotazníkového šetřením na území Evropy.
Název v anglickém jazyce
The issue of low-noise surfaces in Europe and acoustic assessment possibilities
Popis výsledku anglicky
Although transport has positive benefits, it also brings many negative ones that have adverse effects on human health and the environment. One of these is noise pollution, which has increasingly become a debated issue over the past years due to the ever-increasing number of vehicles. It receives increased attention, as health risks are associated with long-term human exposure to excessive noise. The noise generated by rolling tyres on road surfaces is prevalent for cars going above 40 km/h, as such low-noise surfaces have been an effective noise reduction measure during the last years. The primary focus of this article is to describe and discuss the issue of low-noise road surfaces and their analysis in relation to the results of a questionnaire survey in Europe.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Stanovení hodnot klasifikačních stupňů pro hodnocení hlučnosti povrchů vozovek v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
83
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
14-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—