Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problematika nízkohlučných povrchů v Evropě a možnosti akustického hodnocení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F22%3AN0000100" target="_blank" >RIV/44994575:_____/22:N0000100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopiscislo?rok=2022&mesic=12" target="_blank" >https://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/casopiscislo?rok=2022&mesic=12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problematika nízkohlučných povrchů v Evropě a možnosti akustického hodnocení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přestože má doprava pozitivní přínosy, přináší s sebou také mnoho negativních účinků, které mají nežádoucí vliv jak na lidské zdraví, tak na životní prostředí. Jedním z nich je právě hlučnost, která je v posledních letech stále více diskutované téma z důvodu neustále vzrůstajícího počtu vozidel a je na ni proto kladen stále větší důraz, jelikož zdravotní rizika jsou spjatá s dlouhodobým vystavením člověka nadměrnému hluku. Hluk generovaný odvalováním pneumatik po povrchu vozovek převládá u osobních vozidel od rychlosti cca 40 km/h, proto nízkohlučné povrchy představují v posledních letech efektivní protihlukové opatření. V rámci tohoto článku bude řešena popisována problematika nízkohlučných povrchů vozovek a jejich analýza v souvislosti s výsledky dotazníkového šetřením na území Evropy.

  • Název v anglickém jazyce

    The issue of low-noise surfaces in Europe and acoustic assessment possibilities

  • Popis výsledku anglicky

    Although transport has positive benefits, it also brings many negative ones that have adverse effects on human health and the environment. One of these is noise pollution, which has increasingly become a debated issue over the past years due to the ever-increasing number of vehicles. It receives increased attention, as health risks are associated with long-term human exposure to excessive noise. The noise generated by rolling tyres on road surfaces is prevalent for cars going above 40 km/h, as such low-noise surfaces have been an effective noise reduction measure during the last years. The primary focus of this article is to describe and discuss the issue of low-noise road surfaces and their analysis in relation to the results of a questionnaire survey in Europe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000121" target="_blank" >CK02000121: Stanovení hodnot klasifikačních stupňů pro hodnocení hlučnosti povrchů vozovek v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    83

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    14-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus