Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring Noise Levels of Various Road Pavements and the Possibilities of Applying Porous Asphalt and Noise-reducing Asphalt Layer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F06%3A00119752" target="_blank" >RIV/68407700:21110/06:00119752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring Noise Levels of Various Road Pavements and the Possibilities of Applying Porous Asphalt and Noise-reducing Asphalt Layer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the area of road infrastructure, the noise issue has recently become one of the most discussed topics in Europe and it also qualifies as one of the five main problems of the European road infrastructure from the perspective of having a negative impacton the environment and human health. In western European countries the noise issue has become a highly topical political question in recent years. More than 60% of city populations in Europe are exposed to noise levels exceeding 55 dB(A). The research in road pavement technology in recent years has been focused on optimizing porous asphalt mixes for wearing courses as one of the possibilities to reduce noise emissions occurring at the road surface.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring Noise Levels of Various Road Pavements and the Possibilities of Applying Porous Asphalt and Noise-reducing Asphalt Layer

  • Popis výsledku anglicky

    In the area of road infrastructure, the noise issue has recently become one of the most discussed topics in Europe and it also qualifies as one of the five main problems of the European road infrastructure from the perspective of having a negative impacton the environment and human health. In western European countries the noise issue has become a highly topical political question in recent years. More than 60% of city populations in Europe are exposed to noise levels exceeding 55 dB(A). The research in road pavement technology in recent years has been focused on optimizing porous asphalt mixes for wearing courses as one of the possibilities to reduce noise emissions occurring at the road surface.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Engineering Design

  • ISBN

    80-86059-44-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    11. 6. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku