Measuring Noise Levels of Various Road Pavements and the Possibilities of Applying Porous Asphalt and Noise-reducing Asphalt Layer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F06%3A00119752" target="_blank" >RIV/68407700:21110/06:00119752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring Noise Levels of Various Road Pavements and the Possibilities of Applying Porous Asphalt and Noise-reducing Asphalt Layer
Popis výsledku v původním jazyce
In the area of road infrastructure, the noise issue has recently become one of the most discussed topics in Europe and it also qualifies as one of the five main problems of the European road infrastructure from the perspective of having a negative impacton the environment and human health. In western European countries the noise issue has become a highly topical political question in recent years. More than 60% of city populations in Europe are exposed to noise levels exceeding 55 dB(A). The research in road pavement technology in recent years has been focused on optimizing porous asphalt mixes for wearing courses as one of the possibilities to reduce noise emissions occurring at the road surface.
Název v anglickém jazyce
Measuring Noise Levels of Various Road Pavements and the Possibilities of Applying Porous Asphalt and Noise-reducing Asphalt Layer
Popis výsledku anglicky
In the area of road infrastructure, the noise issue has recently become one of the most discussed topics in Europe and it also qualifies as one of the five main problems of the European road infrastructure from the perspective of having a negative impacton the environment and human health. In western European countries the noise issue has become a highly topical political question in recent years. More than 60% of city populations in Europe are exposed to noise levels exceeding 55 dB(A). The research in road pavement technology in recent years has been focused on optimizing porous asphalt mixes for wearing courses as one of the possibilities to reduce noise emissions occurring at the road surface.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced Engineering Design
ISBN
80-86059-44-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
11. 6. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—