Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F23%3A10001701" target="_blank" >RIV/44994575:_____/23:10001701 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online.obd.cz/id_publ/1703" target="_blank" >https://online.obd.cz/id_publ/1703</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Důležitost povrchu i stavu pozemní komunikace z hlediska celkové generované hlukové zátěže ze silničního provozu roste, jelikož elektromobily prosazované pomocí Green Deal mají dominantní hlučnost v rámci odvalování pneumatiky po vozovce v podstatě v celém provozovaném rozsahu rychlostí. Hlučnost jako proměnný parametr vozovek má významný dopad na mnoho oblastí (výstavba, udržitelnost, ekonomika, zdraví aj.). V Evropě probíhá posuzování akustických změn vozovek mezinárodně ověřenou metodou CPX, která je využívaná i v rámci legislativy v ČR. Na základě dílčích výzkumných poznatků došlo k aktualizaci a doplnění předpisu TKP 7 vůči TP 259. Ovšem výsledky stále nejsou úplné, proto i jedním z doplňkových cílů výzkumného projektu CK04000058 (VIBRUČ) je dále popisovat dlouhodobé změny hlučnosti povrchu vozovky v čase pro jednotlivé používané technologie s ohledem na jejich stáří či homogenitu.

  • Název v anglickém jazyce

    Long-term changes in road surface noise over time

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of the road surface and the condition of the road in terms of the overall noise generated by road traffic is increasing. The tyre-road noise is dominant throughout the entire speed range of the electric cars promoted by the Green Deal. Noise as a variable parameter of pavements has a significant impact on many areas (construction, sustainability, economy, health, etc.). The assessment of acoustic changes in road surfaces is carried out in Europe using the internationally proven CPX method, which is also applied within the legislation in the Czech Republic. Updating and supplementing the TKP 7 regulation based on TP 259 was done based on partial research findings. However, the results are still incomplete. So one of the complementary objectives of the research project CK04000058 (VIBRUČ) is to further describe the long-term changes in road surface noise over time for the different technologies used with respect to their age or homogeneity.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK04000058" target="_blank" >CK04000058: Zohlednění dalších vlivů promítajících se do naměřených hodnot hlučnosti povrchů vozovek při dynamickém měření</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů