Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematický popis a počítačový model mechaniky jízdy trakčního kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F12%3A%230000022" target="_blank" >RIV/45274100:_____/12:#0000022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematický popis a počítačový model mechaniky jízdy trakčního kolejového vozidla s nezávisle otáčivými koly

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Matematický model trakčního experimentálního úzkorozchodného kolejového vozidla. Model je složen z těles, reprezentujících jednotlivé části vozidla (kola, dvojkolí, rám podvozku, vozidlová skříň atd.), které jsou navzájem spojeny silovými prvky (prvky vypružení) a kinematickými vazbami. Model obsahuje matematický model kontaktu kolo-kolejnice. Také je obsaženo řízení pohonu vozidla. Model je popsán pohybovými rovnicemi a rovnicemi silových prvků a vazeb a slouží pro výpočty chování vozidla při jízdě potrati.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical description and a calculation model of running behaviour of a traction rail vehicle with independently rotating wheels

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematical model of a traction experimental narrow-gauge rail vehicle. It consists of bodies representing individual parts of the vehicle (wheels, wheelset, bogie frame, carbody, etc.) that are connected by force elements (suspension elements) and joints. The model contains a mathematical model of wheel-rail contact. A traction control system is included in the model. The model is described by equations of motion, equations of the force elements and joints. The model is intended for analysis of a behaviour of the vehicle running on a track.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030391" target="_blank" >TA01030391: Výzkum jízdních vlastností a řízení pohonů trakčních kolejových vozidel s nezávisle otáčivými koly.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Povoz - model MBS 1.0

  • Technické parametry

    Matematický model experimentálního trakčního vozidla se čtyřmi hnanými nezávisle otáčivými koly a jedním běžným dvojkolím. Rozchod vozidla 600 mm, celková délka 3 m, hmotnost 1800 kg.

  • Ekonomické parametry

    Úspora nákladů 1,2 mil. Kč z důvodu menšího rozsahu potřebných experimentů na reálném vozidle.

  • IČO vlastníka výsledku

    45274100

  • Název vlastníka

    VÚKV a.s.