Funkční vzorek přípravku pro zkoušení crashové odolnosti čelních partií kolejových vozidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45274100%3A_____%2F12%3A%230000024" target="_blank" >RIV/45274100:_____/12:#0000024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek přípravku pro zkoušení crashové odolnosti čelních partií kolejových vozidel
Popis výsledku v původním jazyce
Pro zkoušky crashové odolnosti čelních partií kolejových vozidel podle EN 15227 jsou předepsány validační zkoušky pro scénáře srážky č. 1 a 2. Scénář srážky č. 2 předepisuje validační test nárazu čelní partie železničního kolejového vozidla do nákladníhovagónu vybaveného standardními nárazníky s kapacitou 105 kJ. Validační test scénáře č. 2 patří mezi nebezpečné zkoušky s velkou pravděpodobností neřízeného oddělení nárazníku od zkušební narážky a následného neřízeného pohybu nárazníku. Pravděpodobnostzranění při této validační zkoušce je vysoká. V rámci řešení projektu byla proto ve VÚKV provedena analýza nejvhodnějšího tvaru tuhé překážky pro validační zkoušky. Z této analýzy vyplynul navržený tvar zachycený na výkresech S-2-866 ?Kopyto nosníku II.?A S-3-694 ?Náhrada nárazníku?. Tyto náhrady zajišťují bezpečné provedení validační zkoušky.
Název v anglickém jazyce
Functional specimen for testing of crashworthiness of the front part of railway vehicles
Popis výsledku anglicky
Validation tests for crash scenarios No. 1 and 2 are prescribed for the crashworthiness tests of rail vehicle front parts according to EN 15227. Crash scenario No. 2 prescribes crash validation test of front part of a railway vehicle into a freight wagonwith standard buffers with capacity of 105 kJ. Validation test of scenario No. 2 is ranked among dangerous tests with high probability of uncontrolled buffer separation from the test stop and following uncontrolled buffer movement. Injury probability during this test is high. VÚKV a.s. carried out an analysis of the most acceptable shape of a rigid obstacle for validation tests in scope of project solution. The proposed shape recorded in drawings S-2-866 ?Girder tree II? and S-3-694 ?Buffer substitution? resulted from this analysis. These substitutions ensure safe carrying out of validation tests.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F113" target="_blank" >FR-TI1/113: Výzkum snižování následků kolizí kolejových a silničních vozidel a reálné ověření technologií pro konstrukci kabin kolejových vozidel z netradičních materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
S-2-866 a S-3-694
Číselná identifikace
—
Technické parametry
V rámci řešení projektu byla ve VÚKV provedena analýza nejvhodnějšího tvaru tuhé překážky pro validační zkoušky. Z této analýzy vyplynul navržený tvar zachycený na výkresech S-2-866 ?Kopyto nosníku II.? A S-3-694 ?Náhrada nárazníku?.
Ekonomické parametry
Funkční vzorek umožňuje realizovat validační zkoušky deformační odolnosti kolejových vozidel podle scénáře č.2 a zvýšit bezpečnost provádění zkoušek.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
45274100
Název vlastníka
VÚKV a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—