Specifika a proměny v dalším vzdělávání dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F45773009%3A_____%2F10%3A%230000551" target="_blank" >RIV/45773009:_____/10:#0000551 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika a proměny v dalším vzdělávání dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje problematice vzdělávání dospělých, jejichž studium vykazuje - ve srovnání se vzděláváním běžných studentů počátečního vzdělávání ? značné odlišnosti. Respektování a zohlednění těchto rozdílů při výuce dospělých představuje nezbytnou podmínku účinného vzdělávacího procesu. Vedle časových omezení je to především odlišná znalostní základna dospělých studentů, opírající se o již získané pracovní dovednosti a životní zkušenosti. Vzdělávací proces dospělých vyžaduje výraznější individuální přístup, vyšší časovou a prostorovou flexibilitu, přizpůsobení kurzů potřebám jednotlivců a odpovídající studijní podporu. Mezi taková podpůrná opatření neekonomické povahy lze především zařadit alternativní způsoby a studijní možnosti, které dospělým usnadňují získávat a dále rozvíjet potřebné dovednosti a případně i dosáhnout požadované úrovně kvalifikace.
Název v anglickém jazyce
Specific of adult education
Popis výsledku anglicky
This article focuses on issues of adult education. Adult students show significant differences in comparison with the young students. To respect and take into account these differences in teaching adults is a necessary for effective educational process.In addition to time constraints is particularly different knowledge base of adult learners based on existing job skills and life experience. Adult learning process requires more considerable individual approach, more time and space flexibility, the adaptation courses to needs of individuals and study relevant support. For support the initiative of adults in their own knowledge development can also be used, in addition to economic incentives, the customization of training to specific individual needs ofadults. Supporting non-economic measures can include particularly alternative learning opportunities that help adults to acquire and develop the necessary skills and to achieve the required level of qualification.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J049%2F05-DP2" target="_blank" >1J049/05-DP2: Podpora zaměstnávání starších osob</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e- Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuvedeno
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—