Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

KONCEPT VZDĚLANOSTNÍHO KAPITÁLU A JEHO APLIKACE V SEKUNDÁRNÍM A VYSOKOŠKOLSKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F20%3A00000101" target="_blank" >RIV/46358978:_____/20:00000101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    KONCEPT VZDĚLANOSTNÍHO KAPITÁLU A JEHO APLIKACE V SEKUNDÁRNÍM A VYSOKOŠKOLSKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vychází z teoretického konceptu vzdělanostního kapitálu, jehož autorem je profesor A. Ziegler. Pojem vzdělanostní kapitál se snaží charakterizovat všechny zdroje, které jsou využívány ve vzdělávacím procesu. Jde zejména o učební kapitál a sociální kapitál. Další složky tvoří akční kapitál, který se projevuje ve schopnosti správně reagovat v situacích které přináší praxe. Autoři Howard, McLaughlin a Vacha připisují vzdělanostnímu kapitálu důležitý význam, považují ho za „hybného“ činitele celého lidského kapitálu. Autorka se ve své odborné činnosti zaměřuje na bližší specifikaci vzdělanostního kapitálu v sekundárním a terciálním vzdělávání. Příspěvek obsahuje teoretický konstrukt složek vzdělanostního kapitálu. Jednotlivé složky vzdělanostního kapitálu, získané měkké dovednosti ve studiu, způsoby vzdělávání a učení, schopnost studentů řešit profesní a životní problémy, klíčové kompetence v profesi a občanské uvědomění. Příspěvek dále obsahuje výsledky průzkumné sondy k reflexi studentů a absolventů SOŠ orientovaných na přípravu personalistů a andragogů. Výsledky tohoto šetření jsou konfrontovány s obdobným šetřením se studenty Bc. a Mgr. oboru Andragogika na UJAK. V závěru příspěvku je konstatováno, že výsledky průzkumu sice nelze příliš zobecňovat, ale přesto přináší zajímavé náměty pro řešení otázek návaznosti SŠ a VŠ vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    THE CONCEPT OF EDUCATIONAL CAPITAL AND ITS APPLICATION IN SECONDARY AND HIGHER EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is based on the theoretical concept of educational capital, the author of which is the professor Albert Ziegler. The term educational capital seeks to characterize all sources used in educational process. It is, in particular, the teaching capital and social capital. The other components consist of action capital, which is reflected in the ability properly respond in situations in this way into practise. The authors Howard, McLaughlin and Vacha attribute important meaning to educational capital, seeing it as a „driver“ of the entire human capital,. In her professional activity, the author of the work focuses on more detailed specification of educational capital in secondary and tertiary education. The paper contains theoretical construct of educational capital components. Individual components of educational capital – soft skills in study, the ways of education and learning, the students’ ability to solve professional and life problems, key competences in profession and civic awareness. The paper further contains results of author’s research probe on the reflection of students and graduates of secondary vocational schools focused on preparation of personnel officers and andragogists. The results of this survey are confronted with a similar survey conducted by the author with the students of bachelor and master study of andragogy at the Jan Amos Komensky University. At the conclusion of the paper, there is stated that the results of the survey cannot be too much generalised but yet it brings interesting ideas for solving the questions of interconnection of secondary and higher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Andragogické štúdie 2020

  • ISBN

    9788055717302

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    261-275

  • Název nakladatele

    Belianum. Vydavatelstvo Univerzity Mateja Bela, Banskej Bystrici, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Bánská Bystrica

  • Místo konání akce

    Bánská Bystrica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku