Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Citizenship education of adults in selected countries of Europe - Overview study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000213" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2022_6.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas1_2022_6.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2022.11.1.6" target="_blank" >10.18355/PG.2022.11.1.6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Občianske vzdelávanie dospelých vo vybraných krajinách Európy – prehľadová štúdia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predkladaná štúdia sa zameriava na inštitucionálne zabezpečenie a realizáciu občianskeho vzdelávania vo vybraných krajinách, ktoré majú koncept občianskeho vzdelávania rozvinutý a venujú sa tejto problematike. Zároveň tieto krajiny považujeme za príklady dobrej praxe a inšpiráciu pre slovenský koncept občianskeho vzdelávania, ktorý, z nášho pohľadu, nie je dostatočne rozvinutý. Súčasne je potrebné zdôrazniť, že občianske vzdelávanie dospelých je v jednotlivých krajinách významne ovplyvnené celkovým sociokultúrnym vývojom a históriou spoločnosti, čo je aj dôvod, prečo sa medzi sebou krajiny vo svojich modeloch občianskeho vzdelávania dospelých odlišujú. Táto štúdia vychádza z vedeckej monografie autoriek štúdie – Modely občianskeho vzdelávania dospelých (zdrojový odkaz v zozname bibliografických odkazov).

  • Název v anglickém jazyce

    Citizenship education of adults in selected countries of Europe - Overview study

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study focuses on the institutional provision and implementation of citizenship education in selected countries that have a developed concept of citizenship education and address this issue. At the same time, we consider these countries as examples of good practice and inspiration for the Slovak concept of citizenship education of adults, which, from our point of view, is not sufficiently developed. At the same time, it must be emphasized that citizenship education of adults is significantly influenced by the overall socio-cultural development and history of society in each country, which is also the reason why countries differ in their citizenship education of adults’ models. This study is based on the scientific monograph of the authors of the study – Models of citizenship education of adults (source link in the list of bibliographic references).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

    1339-9055

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    89-107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus