Validita spirituálně-transcendentního směru v konsekvencích filozofie výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000236" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2022/01/01.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2022/01/01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.010" target="_blank" >10.5507/epd.2022.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Validita spirituálně-transcendentního směru v konsekvencích filozofie výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Podobně jako v historii i dnes přináší společenský vývoj nové edukační otázky. Oporou k jejich zodpovězení nachází pedagogičtí pracovníci ve filozofii výchovy. Její filozoficko-pojmový a filozoficko-etický fundament pro pedagogiku nabízí mezi svými koncepcemi spirituálně-transcendentní směr vzdělávání. Je otázkou, zda má své teoretické opodstatnění a přináležející patřičnost následné realizace ve výuce a zda odpovídá legitimnímu pluralismu pedagogické vědy. Potvrzení či vyvrácení adekvátnosti koncepce v odborném článku nabízí analýza a komparace textů sociologů náboženství, do jejichž gesce problematika patří, i náš konsekventní kvantitativní výzkum.
Název v anglickém jazyce
Validity of the spiritual-transcendent direction in the consequences of the philosophy of education
Popis výsledku anglicky
As in history, social development brings new educational questions also in this time. The pedagogical staff finds support for their answer in the philosophy of education. Its philosophical-conceptual and philosophical-ethical foundation for pedagogy offers a spiritual-transcendent direction of education among its concepts. The question is whether it has its theoretical justification and the proper appropriateness of subsequent implementation in teaching and whether it corresponds to the legitimate pluralism of pedagogical science. Confirmation or refutation of the adequacy of the concept in the professional article is offered by the analysis and comparison of texts of sociologists of religion, to whose responsibility the issue belongs, as well as our consistent quantitative research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium. Nezávislý vědecký časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice Ústavu pedagogiky a sociálních studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
7-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—