Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental investigation of rapeseed oil combustion in a modern common-rail diesel engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F11%3A%230002585" target="_blank" >RIV/46747885:24210/11:#0002585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://papers.sae.org/2011-24-0104" target="_blank" >http://papers.sae.org/2011-24-0104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2011-24-0104" target="_blank" >10.4271/2011-24-0104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental investigation of rapeseed oil combustion in a modern common-rail diesel engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Neat, non-esterified vegetable oils, alternative, locally produced, renewable fuels for diesel engines, have considerably higher viscosity than diesel fuel, even when heated. While mechanical injection pumps with volumetric fuel metering compensate for higher viscosity of the fuel by an increased injection pressure, and possibly longer ignition delay is on some engines compensated by an earlier injection due to higher density and bulk modulus of vegetable oils, newer common-rail type systems do not havesuch mechanism, and inject vegetable oils and diesel fuel at comparable timing and pressures. The complexity of the newer injection systems also raises the issue of the effects of varying fuel properties. This paper reports on laboratory experiments carried on a four-cylinder, 4.5-liter Cummins ISBe4 engine with a Bosch Common Rail injection system, fitted with an auxiliary heated secondary fueling system, and operated on fuel-grade rapeseed oil heated to 50-60 ?C. The results show only

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental investigation of rapeseed oil combustion in a modern common-rail diesel engine

  • Popis výsledku anglicky

    Neat, non-esterified vegetable oils, alternative, locally produced, renewable fuels for diesel engines, have considerably higher viscosity than diesel fuel, even when heated. While mechanical injection pumps with volumetric fuel metering compensate for higher viscosity of the fuel by an increased injection pressure, and possibly longer ignition delay is on some engines compensated by an earlier injection due to higher density and bulk modulus of vegetable oils, newer common-rail type systems do not havesuch mechanism, and inject vegetable oils and diesel fuel at comparable timing and pressures. The complexity of the newer injection systems also raises the issue of the effects of varying fuel properties. This paper reports on laboratory experiments carried on a four-cylinder, 4.5-liter Cummins ISBe4 engine with a Bosch Common Rail injection system, fitted with an auxiliary heated secondary fueling system, and operated on fuel-grade rapeseed oil heated to 50-60 ?C. The results show only

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Society of Automotive Engineers Technical Paper Series

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus