Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SIMULATION OF CYCLE-BY-CYCLE VARIABILITY OF SI ENGINE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F17%3A00004934" target="_blank" >RIV/46747885:24210/17:00004934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SIMULATION OF CYCLE-BY-CYCLE VARIABILITY OF SI ENGINE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with utilization of an adaptive combustion model in order to simulate cycle-by-cycle variability of SI engine. The empirical adaptive combustion model consists of two parts: the first part for ignition delay prediction and the second part for in-cylinder combustion process description. There is proved mutual independence of these two phases that are generally given by normal distribution in terms of cycle-by-cycle variability. The practical utilization of the cycle-by-cycle variability simulation is demonstrated by computational analysis of different variability levels at chosen engine part load. There is shown particular benefit in fuel consumption through the reducing cycle-by-cycle variability of the combustion process.

  • Název v anglickém jazyce

    SIMULATION OF CYCLE-BY-CYCLE VARIABILITY OF SI ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with utilization of an adaptive combustion model in order to simulate cycle-by-cycle variability of SI engine. The empirical adaptive combustion model consists of two parts: the first part for ignition delay prediction and the second part for in-cylinder combustion process description. There is proved mutual independence of these two phases that are generally given by normal distribution in terms of cycle-by-cycle variability. The practical utilization of the cycle-by-cycle variability simulation is demonstrated by computational analysis of different variability levels at chosen engine part load. There is shown particular benefit in fuel consumption through the reducing cycle-by-cycle variability of the combustion process.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů