Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of wheel suspension geometry using a genetic algorithm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F23%3A00011517" target="_blank" >RIV/46747885:24210/23:00011517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://compmech.kme.zcu.cz/download/proceedings/CM2023_Conference_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://compmech.kme.zcu.cz/download/proceedings/CM2023_Conference_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of wheel suspension geometry using a genetic algorithm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with the optimization of the geometry of the independent wheel suspension, which is part of an experimental chassis with air springs. These springs, specifically the pressure inside their bellows, are controlled by deep reinforcement learning (DRL) algorithm. This chassis platform does not allow turning and driving, it is used exclusively for the research and application of DRL algorithms to control non-linear suspension elements on a system with multiple degrees of freedom. The geometry of the chassis, specifically the length and position of the individual arms, is optimized by a genetic algorithm (GA) in order to achieve the smallest possible displacement of the bottom edge of the tire and appropriate tilting of the wheel. Manufacturing possibilities are taken into account during the optimization, since the assembled suspension consists of steel rods and components produced by 3D printing technology, which can only have limited dimensions.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of wheel suspension geometry using a genetic algorithm

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with the optimization of the geometry of the independent wheel suspension, which is part of an experimental chassis with air springs. These springs, specifically the pressure inside their bellows, are controlled by deep reinforcement learning (DRL) algorithm. This chassis platform does not allow turning and driving, it is used exclusively for the research and application of DRL algorithms to control non-linear suspension elements on a system with multiple degrees of freedom. The geometry of the chassis, specifically the length and position of the individual arms, is optimized by a genetic algorithm (GA) in order to achieve the smallest possible displacement of the bottom edge of the tire and appropriate tilting of the wheel. Manufacturing possibilities are taken into account during the optimization, since the assembled suspension consists of steel rods and components produced by 3D printing technology, which can only have limited dimensions.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů