Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tourists´Attitudes Towards Travel Agencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001571" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tourists´Attitudes Towards Travel Agencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technological developments and intense competition in tourism in the recent years have increased the need for travel agencies to concentrate on retaining and attracting the right consumers. Knowing how customers perceive their services, what they considered important and what factors guide and influence their behaviour, is crucial for the success of travel agencies. They need to understand the underlying dimensions of customer attitudes and satisfaction and how to improve them. Travel agencies are forced to search for new ways to differentiate themselves and gain a better competitive position in order to improve their service perceptions and customer loyalty. Developing a successful strategy thus requires knowledge of the attributes that consumers useto evaluate services in tourism. Valid and reliable measures of perceived value would allow individual travel agencies the ability to identify the dimensions of perceived value in which they perform well or poor. The paper presents partia

  • Název v anglickém jazyce

    Tourists´Attitudes Towards Travel Agencies

  • Popis výsledku anglicky

    Technological developments and intense competition in tourism in the recent years have increased the need for travel agencies to concentrate on retaining and attracting the right consumers. Knowing how customers perceive their services, what they considered important and what factors guide and influence their behaviour, is crucial for the success of travel agencies. They need to understand the underlying dimensions of customer attitudes and satisfaction and how to improve them. Travel agencies are forced to search for new ways to differentiate themselves and gain a better competitive position in order to improve their service perceptions and customer loyalty. Developing a successful strategy thus requires knowledge of the attributes that consumers useto evaluate services in tourism. Valid and reliable measures of perceived value would allow individual travel agencies the ability to identify the dimensions of perceived value in which they perform well or poor. The paper presents partia

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference Liberec Economic Forum 2011

  • ISBN

    978-80-7372-755-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    411-418

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku