Hodnota zákazníka v podnikatelských subjektech cestovního ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F13%3A%230001975" target="_blank" >RIV/46747885:24310/13:#0001975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnota zákazníka v podnikatelských subjektech cestovního ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Cestovní ruch se bezpochyby řadí k důležitým odvětvím ekonomiky. Předmětem této monografie jsou cestovní kanceláře (CK) a agentury (CA), které zprostředkovávají cestovatelům nabídku nejrůznějších subjektů cestovního ruchu ve formě zájezdu. Konkurence mezi zprostředkovateli nabídky ovšem roste. Na trh vstupují i zahraniční společnosti a navíc je v dnešní době rozvoje informačních technologií stále více zákazníků schopno zorganizovat svoji dovolenou samostatně. Otázkou tedy zůstává, na co by se měly CK aCA při své činnosti zaměřit, aby uspokojily individuální přání a potřeby zákazníků a udržely se na trhu. Řešením může být právě hodnota zákazníka, kterou lze chápat jako hodnotu poskytovanou zákazníkům i jako hodnotu zákazníků pro podnik, přičemž tyto dva významy spolu úzce souvisí a nelze je oddělit. Cílem monografie je tedy navrhnout model hodnoty pro zákazníka reflektující specifika CK a CA a zejména identifikovat dimenze, které hodnotu pro zákazníka tvoří. Publikace shrnuje dosavadní
Název v anglickém jazyce
Customer Value in Tourism Enterprises
Popis výsledku anglicky
There is no doubt that tourism is one of the most important industries for a country?s economy. The monograph deals with travel agencies (TA) and tour operators (TO) that act as an intermediacy for tour offers of various tourism organizations. Nevertheless, the competition between them has become more intensive. Foreign businesses have entered the domestic market, too. Furthermore, more customers are able to organize their holiday by themselves in this time of rapid technology development. Therefore, the emerging question is what the TA/TO should focus on in their activities to satisfy the individual wishes and needs of their customers. The solution can be found in customer value, which can be understood as the value provided to the customers as well as the value of customers to a business. These two explanations are closely related, and it is not possible to separate one from the other. Hence, the objective of the monograph is to propose a model of customer value that reflects the par
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7494-013-2
Počet stran knihy
1000
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS knihy
—