Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personnel Marketing in Czech Businesses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F15%3A00001749" target="_blank" >RIV/46747885:24310/15:00001749 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acc-ern.tul.cz/acc-journal" target="_blank" >http://acc-ern.tul.cz/acc-journal</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2015-2-002" target="_blank" >10.15240/tul/004/2015-2-002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personnel Marketing in Czech Businesses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to introduce a theme of personnel marketing (HR marketing) both in theoretical and empirical perspectives. Personnel marketing can be considered as a relatively new tool in the field of human resources management, concentrating onincreasing the satisfaction of employees, improved career development and, consequently, on the improved quality of human working life. As the term itself is quite new, the paper in its first section deals with the theoretical basis of personnel marketing. The second and more extensive section explains the preparatory and implementation stages of the primary quantitative research, whose main objective was to evaluate the level of utilisation of personnel marketing in companies which can be classified as the largest employers in the Liberec Region. The interpretation of the research results strives namely to provide an answer to the question whether human resources experts in the businesses located in the Liberec Region use personnel ma

  • Název v anglickém jazyce

    Personnel Marketing in Czech Businesses

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to introduce a theme of personnel marketing (HR marketing) both in theoretical and empirical perspectives. Personnel marketing can be considered as a relatively new tool in the field of human resources management, concentrating onincreasing the satisfaction of employees, improved career development and, consequently, on the improved quality of human working life. As the term itself is quite new, the paper in its first section deals with the theoretical basis of personnel marketing. The second and more extensive section explains the preparatory and implementation stages of the primary quantitative research, whose main objective was to evaluate the level of utilisation of personnel marketing in companies which can be classified as the largest employers in the Liberec Region. The interpretation of the research results strives namely to provide an answer to the question whether human resources experts in the businesses located in the Liberec Region use personnel ma

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    13-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus