Internal Personnel Marketing: a Means of Attracting And Stabilizing Expatriates in an International Company
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009247" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1vduMoBmEqx2L09EPHQcqzPNnRO-FqZbB/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1vduMoBmEqx2L09EPHQcqzPNnRO-FqZbB/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24132/jbt.2021.11.2-3_13" target="_blank" >10.24132/jbt.2021.11.2-3_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internal Personnel Marketing: a Means of Attracting And Stabilizing Expatriates in an International Company
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of quantitative research among expatriates conducted at one of the SKODA AUTO‘s plants that is a pillar of the Czech automotive industry. The aim of the research was to identify the degree of application of internal personnel marketing through a questionnaire survey. It further investigated why expatriate employees chose SKODA AUTO as their employer, what the source of information about a particular job there is, whether they perceive cultural differences in the workplace that may influence them, and other. Based on the research findings, the paper formulates recommendations, in the form of the 4Ps in personnel marketing, leading to the attraction and stabilization of foreign employees.
Název v anglickém jazyce
Internal Personnel Marketing: a Means of Attracting And Stabilizing Expatriates in an International Company
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of quantitative research among expatriates conducted at one of the SKODA AUTO‘s plants that is a pillar of the Czech automotive industry. The aim of the research was to identify the degree of application of internal personnel marketing through a questionnaire survey. It further investigated why expatriate employees chose SKODA AUTO as their employer, what the source of information about a particular job there is, whether they perceive cultural differences in the workplace that may influence them, and other. Based on the research findings, the paper formulates recommendations, in the form of the 4Ps in personnel marketing, leading to the attraction and stabilization of foreign employees.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy v podnikání
ISSN
1805-0603
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
3-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—