Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internal Personnel Marketing: a Means of Attracting And Stabilizing Expatriates in an International Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009247" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1vduMoBmEqx2L09EPHQcqzPNnRO-FqZbB/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1vduMoBmEqx2L09EPHQcqzPNnRO-FqZbB/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24132/jbt.2021.11.2-3_13" target="_blank" >10.24132/jbt.2021.11.2-3_13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internal Personnel Marketing: a Means of Attracting And Stabilizing Expatriates in an International Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the results of quantitative research among expatriates conducted at one of the SKODA AUTO‘s plants that is a pillar of the Czech automotive industry. The aim of the research was to identify the degree of application of internal personnel marketing through a questionnaire survey. It further investigated why expatriate employees chose SKODA AUTO as their employer, what the source of information about a particular job there is, whether they perceive cultural differences in the workplace that may influence them, and other. Based on the research findings, the paper formulates recommendations, in the form of the 4Ps in personnel marketing, leading to the attraction and stabilization of foreign employees.

  • Název v anglickém jazyce

    Internal Personnel Marketing: a Means of Attracting And Stabilizing Expatriates in an International Company

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of quantitative research among expatriates conducted at one of the SKODA AUTO‘s plants that is a pillar of the Czech automotive industry. The aim of the research was to identify the degree of application of internal personnel marketing through a questionnaire survey. It further investigated why expatriate employees chose SKODA AUTO as their employer, what the source of information about a particular job there is, whether they perceive cultural differences in the workplace that may influence them, and other. Based on the research findings, the paper formulates recommendations, in the form of the 4Ps in personnel marketing, leading to the attraction and stabilization of foreign employees.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy v podnikání

  • ISSN

    1805-0603

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus