The Effect of Social Media Marketing on Customer Retention in Hotels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00009846" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00009846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Effect of Social Media Marketing on Customer Retention in Hotels
Popis výsledku v původním jazyce
Results showed social media marketing improves satisfaction among customers, and customer satisfaction was the driver of customer retention. Furthermore, this research confirmed the mediation role of customer satisfaction between social media marketing and customer retention. The moderation effect of alternative attractiveness among customer satisfaction and customer retention was substantiated.
Název v anglickém jazyce
The Effect of Social Media Marketing on Customer Retention in Hotels
Popis výsledku anglicky
Results showed social media marketing improves satisfaction among customers, and customer satisfaction was the driver of customer retention. Furthermore, this research confirmed the mediation role of customer satisfaction between social media marketing and customer retention. The moderation effect of alternative attractiveness among customer satisfaction and customer retention was substantiated.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů