Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional, Cognitive and Conative Response to Influencer Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00009860" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00009860 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2664329422000231" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2664329422000231</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.techum.2022.07.004" target="_blank" >10.1016/j.techum.2022.07.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional, Cognitive and Conative Response to Influencer Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current business statistics and extant academic research stress the importance of influencer marketing. In 2019, the YouTube beauty community witnessed the largest product launch in ecommerce history, in which controversial YouTubers, Shane Dawson and Jeffree Star, published a 7-episode series documenting the process of creating a makeup product. The series garnered more than 152 million views, and led to the breakdown of e-retailer websites and resulted in 2 million people waiting in an online queue to purchase products on www.jeffreestarcosmetics.com. In our experiment, we examine the emotional effects of the series on viewers’ attitudes and purchasing behavior. We observe the development of tester perceptions of the two YouTubers and the presented products post three days of media cultivation using the FaceReader software for facial expression recognition, eye-tracking, Emotional Expressivity Scale (EES), and Personality Inventory Scale.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional, Cognitive and Conative Response to Influencer Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Current business statistics and extant academic research stress the importance of influencer marketing. In 2019, the YouTube beauty community witnessed the largest product launch in ecommerce history, in which controversial YouTubers, Shane Dawson and Jeffree Star, published a 7-episode series documenting the process of creating a makeup product. The series garnered more than 152 million views, and led to the breakdown of e-retailer websites and resulted in 2 million people waiting in an online queue to purchase products on www.jeffreestarcosmetics.com. In our experiment, we examine the emotional effects of the series on viewers’ attitudes and purchasing behavior. We observe the development of tester perceptions of the two YouTubers and the presented products post three days of media cultivation using the FaceReader software for facial expression recognition, eye-tracking, Emotional Expressivity Scale (EES), and Personality Inventory Scale.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Techno-Humanities

  • ISSN

    2664-3294

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    59-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-105018880001