Emotional, Cognitive and Conative Response to Influencer Marketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00009860" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00009860 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2664329422000231" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2664329422000231</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.techum.2022.07.004" target="_blank" >10.1016/j.techum.2022.07.004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emotional, Cognitive and Conative Response to Influencer Marketing
Popis výsledku v původním jazyce
Current business statistics and extant academic research stress the importance of influencer marketing. In 2019, the YouTube beauty community witnessed the largest product launch in ecommerce history, in which controversial YouTubers, Shane Dawson and Jeffree Star, published a 7-episode series documenting the process of creating a makeup product. The series garnered more than 152 million views, and led to the breakdown of e-retailer websites and resulted in 2 million people waiting in an online queue to purchase products on www.jeffreestarcosmetics.com. In our experiment, we examine the emotional effects of the series on viewers’ attitudes and purchasing behavior. We observe the development of tester perceptions of the two YouTubers and the presented products post three days of media cultivation using the FaceReader software for facial expression recognition, eye-tracking, Emotional Expressivity Scale (EES), and Personality Inventory Scale.
Název v anglickém jazyce
Emotional, Cognitive and Conative Response to Influencer Marketing
Popis výsledku anglicky
Current business statistics and extant academic research stress the importance of influencer marketing. In 2019, the YouTube beauty community witnessed the largest product launch in ecommerce history, in which controversial YouTubers, Shane Dawson and Jeffree Star, published a 7-episode series documenting the process of creating a makeup product. The series garnered more than 152 million views, and led to the breakdown of e-retailer websites and resulted in 2 million people waiting in an online queue to purchase products on www.jeffreestarcosmetics.com. In our experiment, we examine the emotional effects of the series on viewers’ attitudes and purchasing behavior. We observe the development of tester perceptions of the two YouTubers and the presented products post three days of media cultivation using the FaceReader software for facial expression recognition, eye-tracking, Emotional Expressivity Scale (EES), and Personality Inventory Scale.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Techno-Humanities
ISSN
2664-3294
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CN - Čínská lidová republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
59-69
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-105018880001