Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE IMPACT OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE ON THE ACCOUNTING SUBJECT CURRICULUM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011932" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_2_07.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_2_07.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/acc-2023-0007" target="_blank" >10.2478/acc-2023-0007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE IMPACT OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE ON THE ACCOUNTING SUBJECT CURRICULUM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article looks at how artificial intelligence affects the teaching of accounting in secondary schools. The article is divided into three parts. The first part of the article is devoted to literature research on the topic of implementation of artificial intelligence in the curriculum within the subject of accounting. In the second part of the article, the methodology for the implementation of own research is described. The third part of this article deals with the research itself, whether artificial intelligence is implemented in the curriculum of secondary schools, within the subject of accounting. And the pupils are already preparing for their future profession in schools, which has already moved forward thanks to the implementation of artificial intelligence. The research was conducted in two secondary schools where the subject of accounting is taught and 43 respondents participated.

  • Název v anglickém jazyce

    THE IMPACT OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE ON THE ACCOUNTING SUBJECT CURRICULUM

  • Popis výsledku anglicky

    This article looks at how artificial intelligence affects the teaching of accounting in secondary schools. The article is divided into three parts. The first part of the article is devoted to literature research on the topic of implementation of artificial intelligence in the curriculum within the subject of accounting. In the second part of the article, the methodology for the implementation of own research is described. The third part of this article deals with the research itself, whether artificial intelligence is implemented in the curriculum of secondary schools, within the subject of accounting. And the pupils are already preparing for their future profession in schools, which has already moved forward thanks to the implementation of artificial intelligence. The research was conducted in two secondary schools where the subject of accounting is taught and 43 respondents participated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    B

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus