Specifické poruchy učení a chování v inkluzivním prostředí základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000397" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000397 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifické poruchy učení a chování v inkluzivním prostředí základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Specifické poruchy učení a chování v inkluzivním prostředí základní školy uvádí základní poznatky o vzdělávání, integraci, inkluzi a školském systému České republiky v kontextu specifických poruch učení a chování. Specifickým poruchám učení sevěnuje podrobněji a orientačně se zabývá i problematikou specifických poruch chování, tj. poruchou pozornosti s hyperaktivitou, poruchou pozornosti. V prezentovaném výzkumu, který byl realizován v rámci výzkumného projektu č. 5824 SGS FP TUL 2011, jsouanalyzovány a srovnávány výsledky kvantitativního šetření úrovně vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o specifických poruchách učení. Dále jsou zkoumány znalosti učitelů o vhodných postupech práce s žáky se specifickými poruchami učení a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Současně jsou porovnávány rozdíly v přístupu učitelů k žákům se specifickými poruchami učení a k integrovaným žákům s jinými handicapy.
Název v anglickém jazyce
Specific learning and behavior in inclusive elementary school
Popis výsledku anglicky
The present book Special Educational Needs in the Inclusive Environment of Basic Schools offers basic findings related to integration, inclusion, education and school curriculum in the Czech Republic in the context of pupils with special educational needs, particularly those with learning and behavioral problems. Specific learning disorders are treated in more detail and specific behavioral disorders are dealt with on a border level ? mainly attention deficits hyperactivity disorders, and attention deficits on their own. The research, which was realized within grant 5824 SGS FP TUL 2011, was aimed at determining the level of awareness of and the familiarity with specific learning disabilities in teachers at primary and lower-secondary schools. Qualitative and quantitative results were analyzed and compared. Next, teacher knowledge of proper procedures of working with pupils with specific learning disabilities and teacher ability to apply these procedures with psychological support of t
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7372-815-1
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS knihy
—