Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000403" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000403 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/11:#0000423

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Proč se zabývat taxonomiemi? Jsou k něčemu užitečné? Taxonomie vzdělávacích cílů jsou známé a používají se od konce 50. let 20. století. Jsou vítané, ale i zatracované, a také často kritizované. Mohou napomoci učiteli v sebehodnocení: ?Je moje výuka dostatečně náročná?? Ale i k hodnocení učitele: Je jeho výuka dostatečně náročná? Tento příspěvek vychází z vlastních zkušeností autora, ze studia zahraniční literatury, z vlastního šetření. Příklady vycházejí z geografického vzdělávání, které je velmi častokritizované za encyklopedičnost a popisnost. Pomáhá znalost taxonomie překonat tyto kritizované jevy ve vzdělávání?

  • Název v anglickém jazyce

    Why and purpose of using taxonomy of educational objectives

  • Popis výsledku anglicky

    Why is important to deal with educational taxonomies? Are the taxonomies useful? Taxonomies of educational objectives have been known since 1950s. They are welcomed and at the same time they are often criticised. They may be useful for self-assessment ofteachers. "Is my teaching hard enough?" The taxonomies may be useful for teachers´ evaluation: "Is her/his teaching hard enough?" This paper presents author experience, his studying foreign literature, and from author´s inquiry. Examples go from geographical education. Czech geographical education is criticised for encyclopedism and for descriptiveness. Is it useful to use the taxonomies and overcome these criticised phenomena in Czech education?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Metodický portál RVP

  • ISSN

    1802-4785

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    31-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus