Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F11%3A%230000403" target="_blank" >RIV/46747885:24510/11:#0000403 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24510/11:#0000423
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?
Popis výsledku v původním jazyce
Proč se zabývat taxonomiemi? Jsou k něčemu užitečné? Taxonomie vzdělávacích cílů jsou známé a používají se od konce 50. let 20. století. Jsou vítané, ale i zatracované, a také často kritizované. Mohou napomoci učiteli v sebehodnocení: ?Je moje výuka dostatečně náročná?? Ale i k hodnocení učitele: Je jeho výuka dostatečně náročná? Tento příspěvek vychází z vlastních zkušeností autora, ze studia zahraniční literatury, z vlastního šetření. Příklady vycházejí z geografického vzdělávání, které je velmi častokritizované za encyklopedičnost a popisnost. Pomáhá znalost taxonomie překonat tyto kritizované jevy ve vzdělávání?
Název v anglickém jazyce
Why and purpose of using taxonomy of educational objectives
Popis výsledku anglicky
Why is important to deal with educational taxonomies? Are the taxonomies useful? Taxonomies of educational objectives have been known since 1950s. They are welcomed and at the same time they are often criticised. They may be useful for self-assessment ofteachers. "Is my teaching hard enough?" The taxonomies may be useful for teachers´ evaluation: "Is her/his teaching hard enough?" This paper presents author experience, his studying foreign literature, and from author´s inquiry. Examples go from geographical education. Czech geographical education is criticised for encyclopedism and for descriptiveness. Is it useful to use the taxonomies and overcome these criticised phenomena in Czech education?
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Metodický portál RVP
ISSN
1802-4785
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
31-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—