Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000956" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000956 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Školní zeměpis je v České republice kritizovaný za popis a encklopedismu. Jak změnit tento stav nabízí Revidovaná Bloomova taxonomie (RBT) vzdělávacích cílů, která má dvě dimenze (znalost a poznáváníú, kdy vzdělávací cíle jsou taxonomicky uspořádané od zapamatování (popisnost) po tvoření a od faktů (encyklopedismus po metakognici). Existuje "abstraktní zdvih", který je podporovaný vědeckostí, což se v geografickém vzdělávání tehdejšího Československa rozvíjelo již od 70.let minulohé století. Následné kroky vedly v České republice zpět k popisnosti a encyklopedičnosti, což dokumentuje použití RBT jako nástroje pro současné vzdělávácí cíle geografického vzdělávání. Jak příklad směřování k vědeckosti jsou vydané US standardy geografického vzdělávání v roce 2012.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of a Revision of Bloom´s taxonomy of education objectives into Czech geographical education

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic school geography is criticised for its descriptiveness and encyclopaedism. Possibility how to change such an unchanging canon of facts is using a revision of Bloom's taxonomy (RBT) of educational objectives that structures in two dimensions (knowledge and cognition) the educational objectives taxonomically: from remembering (descriptiveness) to creating, and from facts (encyclopaedism) to metacognition. There is an "abstractive uplift" supported necessarily by scientificity that has been put forward in the former Czechoslovakia since 1970s and in the Czech Republic the scientificity steps back at the expense of descriptiveness and encyclopaedism. RBT is an appropriate tool that helps to support scientificity that dominates in recently published US geography standards.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geografická revue. Geografické a geoekonomické štúdie

  • ISBN

  • ISSN

    1336-7072

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    154-165

  • Název nakladatele

    katedra geografie, geológie a krajinnej ekológie FPV UMB

  • Místo vydání

    Banská Bystrica, Slovensko

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica, SR

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku