Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000956" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000956 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití Revidované Bloomovy taxonomie v českém geografickém vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Školní zeměpis je v České republice kritizovaný za popis a encklopedismu. Jak změnit tento stav nabízí Revidovaná Bloomova taxonomie (RBT) vzdělávacích cílů, která má dvě dimenze (znalost a poznáváníú, kdy vzdělávací cíle jsou taxonomicky uspořádané od zapamatování (popisnost) po tvoření a od faktů (encyklopedismus po metakognici). Existuje "abstraktní zdvih", který je podporovaný vědeckostí, což se v geografickém vzdělávání tehdejšího Československa rozvíjelo již od 70.let minulohé století. Následné kroky vedly v České republice zpět k popisnosti a encyklopedičnosti, což dokumentuje použití RBT jako nástroje pro současné vzdělávácí cíle geografického vzdělávání. Jak příklad směřování k vědeckosti jsou vydané US standardy geografického vzdělávání v roce 2012.
Název v anglickém jazyce
Implementation of a Revision of Bloom´s taxonomy of education objectives into Czech geographical education
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic school geography is criticised for its descriptiveness and encyclopaedism. Possibility how to change such an unchanging canon of facts is using a revision of Bloom's taxonomy (RBT) of educational objectives that structures in two dimensions (knowledge and cognition) the educational objectives taxonomically: from remembering (descriptiveness) to creating, and from facts (encyclopaedism) to metacognition. There is an "abstractive uplift" supported necessarily by scientificity that has been put forward in the former Czechoslovakia since 1970s and in the Czech Republic the scientificity steps back at the expense of descriptiveness and encyclopaedism. RBT is an appropriate tool that helps to support scientificity that dominates in recently published US geography standards.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geografická revue. Geografické a geoekonomické štúdie
ISBN
—
ISSN
1336-7072
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
154-165
Název nakladatele
katedra geografie, geológie a krajinnej ekológie FPV UMB
Místo vydání
Banská Bystrica, Slovensko
Místo konání akce
Banská Bystrica, SR
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—