Psychohygiena učitele jako zástupce pomáhající profese založená na bázi sebeřízení a prevenci vzniku distresu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001132" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001132 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychohygiena učitele jako zástupce pomáhající profese založená na bázi sebeřízení a prevenci vzniku distresu
Popis výsledku v původním jazyce
Psychohygiena pro děti (žáky) je téma, které pedagogická literatura řeší poměrně obsáhle. Méně prostoru je věnováno psychohygieně pedagogů, kteří tuto náročnou profesi vykonávají. Příspěvek se bude zabývat komplexním přístupem pedagoga k pojetí své prácea svého odpočinku tak, aby byl efektivní, sám pedagog uspokojený ze své práce a odpočatý. Internalizace vhodných návyků sebeřízení, jejich dlouhodobé vědomé a aktivní udržování vede k jejich automatizaci a takovému druhu zvnitřnění, které následně ústív přirozené vnímání návyků jako součásti osobnostních charakteristik pedagoga.
Název v anglickém jazyce
Self-renewal of the teacher as an expert in a helping-profession based on managerial skills and prevention of distress
Popis výsledku anglicky
Self-renewal of pupils is a well-known topic in pedagogical literature. Less room is given to the self-renewal of teachers who work in this demanding profession. The article deals with a complex approach of a teacher towards their work and relaxation so,that the teacher is effective, relaxed and satisfied in their profession. Internalization of appropriate professional habits, their conscious and active maintaining lead to automation and the habits become integral components of teachers´ personality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vybrané praktické aspekty kurikulární reformy v českém vzdělávání
ISBN
9788090524521
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
49-59
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—