Rozvíjení kombinatorického myšlení na prvním stupni základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F17%3A00004412" target="_blank" >RIV/46747885:24510/17:00004412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/article/view/377" target="_blank" >http://ojs.pedf.cuni.cz/index.php/ucitel/article/view/377</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení kombinatorického myšlení na prvním stupni základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem současného vyučování matematiky není pouhé osvojování si vědomostí. Pozornost by měla být věnována především vytváření pozitivního vztahu k poznávání prostřednictvím rozvíjení myšlení a rozvíjení zkušenosti s řešením reálných problémů. Kombinatorické úlohy mohou být vhodným podnětem pro radost z poznávání bez zvláštních požadavků na předcházející vědomosti. Výuka by měla směřovat k rozvíjení schopnosti hledat a používat jednotlivé organizační principy, zvyšovat badatelské napětí, různorodost používaných přístupů a způsobů řešení. V příspěvku se zamýšlíme nad uplatněním těchto principů na prvním stupni základní školy a předkládáme některé aktivity, které mohou k rozvíjení kombinačního myšlení žáků přispět.
Název v anglickém jazyce
Developing Combinatorial Thinking in Elementary School
Popis výsledku anglicky
The aim of the current teaching of mathematics is not just acquisition of knowledge. Attention should be paid first of all to creating a positive attitude to learning through developing thinking and developing experience with the solution of real problems. Combinatorial tasks may be an appropriate incentive for the pleasure of discovering without special requirements on previous knowledge. Teaching should be directed towards developing the ability to find and use each of the organizational principles, increase research tension, the diversity of used approaches and methods of solution. In the contribution we consider the application of these principles in the first grade of primary school, and we present some suggestions of manipulative activities that may lead to the development of the logical-combinatory thinking of pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
25
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
215-232
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—