Úsilí o reformu národní školy u českého učitelstva v prvním desetiletí trvání ČSR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006237" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006237 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úsilí o reformu národní školy u českého učitelstva v prvním desetiletí trvání ČSR
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola analyzuje pedagogické koncepty školské reformy v prvním desetiletí v meziválečném Československu (v letech 1918-1928). Pozornost je zaměřena na reformě školské návrhy, které se zasazovaly o reformu školy v duchu reformy socialistické školy, v duchu pedopsychologických zásad, v duchu zásad tzv. činné školy. Kapitola poukazuje rovněž na vztah eugeniky a úsilí o "zdravou" školu v daném období. V neposlední řadě je analyzována teze, že reformně škoslké období tzv. první etapy (léta 1918-1928) bylo důležitým obdobím pro formulování reformně pedagogických zásad a programu v druhé etapě reformy meziválečné československé školy (v letech 1928-1938).
Název v anglickém jazyce
Efforts to Reform the National School at Czech Teaching in the first Decade of the Czechoslovakia
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with relevant reform pedagogical concepts of the Czech pedagogical discussion in the so-called first stage of school reform (1918-1928). Concepts of a socialist school, a so-called work school and a "healthy" eugenic school are presented in more detail. The thesis is analysed that the so-called first phase of school reform is conceptually, ideologically and personally closely related to the so-called second phase of school reform in Czechoslovakia, on the contrary to the more recent research results of the Czech historical-pedagogical debate, which have rather drawn a line between the two phases.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
"Národní" školství za první Československé republiky
ISBN
978-80-200-2891-4
Počet stran výsledku
52
Strana od-do
169-220
Počet stran knihy
353
Název nakladatele
Academia
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—