Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úsilí o reformu národní školy u českého učitelstva v prvním desetiletí trvání ČSR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006237" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úsilí o reformu národní školy u českého učitelstva v prvním desetiletí trvání ČSR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola analyzuje pedagogické koncepty školské reformy v prvním desetiletí v meziválečném Československu (v letech 1918-1928). Pozornost je zaměřena na reformě školské návrhy, které se zasazovaly o reformu školy v duchu reformy socialistické školy, v duchu pedopsychologických zásad, v duchu zásad tzv. činné školy. Kapitola poukazuje rovněž na vztah eugeniky a úsilí o "zdravou" školu v daném období. V neposlední řadě je analyzována teze, že reformně škoslké období tzv. první etapy (léta 1918-1928) bylo důležitým obdobím pro formulování reformně pedagogických zásad a programu v druhé etapě reformy meziválečné československé školy (v letech 1928-1938).

  • Název v anglickém jazyce

    Efforts to Reform the National School at Czech Teaching in the first Decade of the Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with relevant reform pedagogical concepts of the Czech pedagogical discussion in the so-called first stage of school reform (1918-1928). Concepts of a socialist school, a so-called work school and a "healthy" eugenic school are presented in more detail. The thesis is analysed that the so-called first phase of school reform is conceptually, ideologically and personally closely related to the so-called second phase of school reform in Czechoslovakia, on the contrary to the more recent research results of the Czech historical-pedagogical debate, which have rather drawn a line between the two phases.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    "Národní" školství za první Československé republiky

  • ISBN

    978-80-200-2891-4

  • Počet stran výsledku

    52

  • Strana od-do

    169-220

  • Počet stran knihy

    353

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly