Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úsilí o reformu školy u českého učitelstva v druhém desetiletí trvání ČSR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006238" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úsilí o reformu školy u českého učitelstva v druhém desetiletí trvání ČSR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola analyzuje reformně pedagogický program tzv. pokusných škol druhé fáze československé školské reformy (1928-1938). V rámci analýzy je poukázáno na stěžejní význam konceptu racionalizace a vědeckého řízení pro školskou reformu daného období v Československu. Kapitola analyzuje reformně pedagogikcý program pokusných škol z pohledu školských požadavků, které zaznívaly od roku 1918 a nesly se v duchu sjednocení nižšího středního stupně či v rámci tzv. jednotné školy. V neposlední řadě je poukázáno na ideovou, personální propojenost konceptů a aktérů tzv. první (1918-1928) a druhé etapy (1928-1938) meziválečné školské reformy.

  • Název v anglickém jazyce

    Efforts to Reform the School with Czech Teachers in the second Decade of the Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the reform pedagogical programme of the so-called experimental school of the second stage of Czechoslovak school reform. It focuses mainly on the concept of rationalization and scientiffic management. Last but not least, the ideal and personal connections between the two stages of school reform (1918-1928 and 1928-1938) in Czechoslovakia are pointed out.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    "Národní" školství za první Československé republiky

  • ISBN

    978-80-200-2891-4

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    221-236

  • Počet stran knihy

    353

  • Název nakladatele

    Academia

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly