Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamika sociálního klimatu učitelských sborů s extrémními typy hodnot.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00006224" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00006224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/FF/psychologia-prace-a-organizacie-web.pdf" target="_blank" >https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/FF/psychologia-prace-a-organizacie-web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dynamika sociálního klimatu učitelských sborů s extrémními typy hodnot.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá sociálním klimatem v učitelských sborech základních škol, jeho dynamikou a snaží se o analýzu sociálního vývoje učitelského sboru ve dvouletém posunu. Text se opírá o výsledky shlukové analýzy kvantitativního výzkumu v ČR v roce 2016 (dotazník OCDQ-Rs; N=125) a navazující kvalitativní sondy realizované v učitelských sborech s „extrémními hodnotami“ sociálního klimatu (2017). Sledovány a porovnávány jsou výsledky extrémních hodnot ve dvou sborech s „kritickým klimatem“ a ve dvou sborech s „excelentním klimatem“. K porovnání posunů ve vývoji sborů je využito definovaných charakteristik typů shluků a jejich prognóz. Na tomto základě jsou konfrontovány dvouleté posuny v charakteristikách sociálního klimatu ve čtyřech učitelských sborech s „extrémními hodnotami“. Interpretace výsledků zohledňuje také další faktory proměn sborů v personální oblasti, zejména fluktuaci a kontext směrem k vedení a k širšímu personálu školy. Cílem příspěvku je na příkladu vybraných učitelských sborů ZŠ s „extrémními hodnotami“ sociálního klimatu identifikovat dvouleté posuny v jejich charakteristikách s ohledem na širší personální kontext.

  • Název v anglickém jazyce

    The Dynamics of the Social Climate of the Basic School Teaching Staffs with Extreme Parametres of the Social Climate

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the social climate of the basic school teaching staffs and their dynamics. The focus is on the analysis of the development of the staffs within two years. The results of the cluster analysis of the quantitative research data collected in the Czech Republic in 2016, through OCDQ-RS questionnaire, N=125, and the results of the qualitative research in ten schools in 2017 were used to select cases with extreme values of the social climate. The results of two schools with the excellent and two schools with the poor teaching staff climate are compared in this study. The comparison is based on defined characteristics of the clusters and their prognoses. The extreme teaching staff social climates in their 2-year development are confronted. The interpretation takes into consideration other factors in the teaching staff changes such as teacher fluctuation, school leadership and other school personnel. The aim of the contribution is to identify the 2-year development and changes of the characteristics of the four selected basic school teaching staffs with extreme social climate values with regard to the broader personnel context.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-10057S" target="_blank" >GA16-10057S: Stabilita a proměny učitelských sborů základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychológia práce a organizácie 2018 . Minulosť, prítomnosť a výzvy do budúcnosti. Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie.

  • ISBN

    978-80-8152-713-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    423-431

  • Název nakladatele

    UPJŠ v Košiciach

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000509753500032