Nálezy základního výzkumu sociálního klimatu učitelských sborů a jejich využití pro praxi základních a středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F20%3A00008537" target="_blank" >RIV/46747885:24510/20:00008537 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.capv.cz/images/sborniky/2020/apv_2020.pdf" target="_blank" >http://www.capv.cz/images/sborniky/2020/apv_2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nálezy základního výzkumu sociálního klimatu učitelských sborů a jejich využití pro praxi základních a středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit projekt zaměřený na rozvoj sociálního klimatu učitelských sborů v ZŠ a SŠ v Libereckém kraji. Při realizaci projektu budou využity výstupy základního výzkumu GA ČR 16-10057S “Stabilita a proměny učitelských sborů ZŠ“, které poslouží při tvorbě metodiky diagnostiky sociálního klimatu učitelských sborů, metodiky obecných a specifických intervencí pro podporu rozvoje jednotlivých škol v oblasti vztahů a vedení lidí. Projekt má ambici využít zjištěná data z diagnostických fází k ověření účinnosti intervencí formou aplikovaného výzkumu (experiment).
Název v anglickém jazyce
Findings from the Basic Research of the Social Climate of Teaching Staffs and Their Application in the Basic and Secondary School Practice
Popis výsledku anglicky
The contribution introduces a project focusing on supporting positive development of the teaching staffs and of leadership quality in basic and secondary schools in Liberec Region. Worldwide teacher fluctuation (e.g. Ingersoll 2001) and unfavourable factors within schools such as improper leadership style and problematic organizational culture (e.g. Rozkovcová & Novotová 2018) lead our research team to searching ways to improvements. Outputs from the basic research GA ČR 16-10057S „Stability and Changes of the Teaching Staffs of Basic Schools“ will be used to create a systemic model of teaching staff climate diagnostics and a model of general and specific interventions. Found data from diagnostic phases will be used to verify the effectiveness of the interventions leading to the staff climate change (applied research – experiment). Future nationwide use of the diagnostics of the quality of the teaching staffs and interventions leading to positive change are possible.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000035" target="_blank" >TL03000035: Kvalita sociálního klimatu učitelských sborů základních a středních škol a možné intervence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů