Čítanka a čtenář mladšího a středního školního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00010405" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00010405 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2021-01" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2021-01</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čítanka a čtenář mladšího a středního školního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný text je příspěvkem k diskusi o podobě čítanek pro primární školu, faktorech, které vstupují do procesu jejich vzniku, ať už se jedná o věk, mentální a čtenářské kompetence cílové skupiny adresátů, nebo možnosti estetického, či pedagogicko-didaktického působení, do nějž se promítají aktuální koncepce vzdělávání. Autorka vnímá čítanky jako promyšlené antologie textů vycházející z řady požadavků na ně kladených, vybírá pro dané účely řadu učebnic nakladatelství Fraus, na níž vše demonstruje.
Název v anglickém jazyce
Reading-books and Readers of Early and Middle School Age
Popis výsledku anglicky
The presented paper contributes to the discussion on the form of reading-books for primary school, and on the factors taken into consideration in their production, such as age, mental and reading competence of target groups, and possibilities of their aesthetic or pedagogical and didactical impact that is influenced by current conceptions of education. The author regards reading-books as elaborated anthologies that are based on specific requirements. All the above mentioned factors and requirements are demonstrated on a particular reading-book series published by Fraus publishing house.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60204 - General literature studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
143-154
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—