K uplatnění tematiky šoa v literárních čítankách pro druhý stupeň základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587579" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587579 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K uplatnění tematiky šoa v literárních čítankách pro druhý stupeň základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje zkoumání frekvence ukázek s tematikou šoa v čítankách pro druhý stupeň základních škol. Zkoumaný vzorek čítanek byl vymezen věkovou kategorií žáků, kterým je určen, a faktem, že v současnosti disponuje doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Po analýze vybraného souboru publikací jsme dospěli k závěru, že míra zastoupení fenoménu šoa v současných čítankách je velmi nízká. Výjimku tvoří nakladatelství Fraus, v jehož řadě literárních čítanek nalezneme tematický oddíl „Šoa“, a to v čítance pro osmý ročník. Ostatní nakladatelství se většinou věnují tematice druhé světové války pouze v širším kontextu. Z analýzy také vyplynul fakt, že ukázky s tematikou šoa jsou rozptýleny do všech ročníků druhého stupně základního vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Application of the Shoa Theme in Literary Reading Books for the Second Grade of Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The article applies to the investigation of the frequency of Shoah-based demonstrations in the reading-books for the second grade of primary schools. The researched sample of the reading-books was defined of the certain age-limit of pupils and of the fact that the reading books must have the clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic at the present. After analysing the selected assemblage of the publications, we came to the conclusion that the rate of the representation of the Shoah phenomenon in the current reading-books is very low. The only exception is the publisher Fraus, in whose line of the literary reading-books we can find a thematic section "Shoah" in the reading book for the eighth degree. Other publishers mostly deal with the themes of the Second World War only in a wider context. The analysis also revealed the fact that the Shoah-themed demonstrations are scattered across all grades of the second grade of primary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk - literatura - komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
68-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—