Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K uplatnění tematiky šoa v literárních čítankách pro druhý stupeň základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587579" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K uplatnění tematiky šoa v literárních čítankách pro druhý stupeň základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje zkoumání frekvence ukázek s tematikou šoa v čítankách pro druhý stupeň základních škol. Zkoumaný vzorek čítanek byl vymezen věkovou kategorií žáků, kterým je určen, a faktem, že v současnosti disponuje doložkou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Po analýze vybraného souboru publikací jsme dospěli k závěru, že míra zastoupení fenoménu šoa v současných čítankách je velmi nízká. Výjimku tvoří nakladatelství Fraus, v jehož řadě literárních čítanek nalezneme tematický oddíl „Šoa“, a to v čítance pro osmý ročník. Ostatní nakladatelství se většinou věnují tematice druhé světové války pouze v širším kontextu. Z analýzy také vyplynul fakt, že ukázky s tematikou šoa jsou rozptýleny do všech ročníků druhého stupně základního vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the Shoa Theme in Literary Reading Books for the Second Grade of Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article applies to the investigation of the frequency of Shoah-based demonstrations in the reading-books for the second grade of primary schools. The researched sample of the reading-books was defined of the certain age-limit of pupils and of the fact that the reading books must have the clause of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic at the present. After analysing the selected assemblage of the publications, we came to the conclusion that the rate of the representation of the Shoah phenomenon in the current reading-books is very low. The only exception is the publisher Fraus, in whose line of the literary reading-books we can find a thematic section &quot;Shoah&quot; in the reading book for the eighth degree. Other publishers mostly deal with the themes of the Second World War only in a wider context. The analysis also revealed the fact that the Shoah-themed demonstrations are scattered across all grades of the second grade of primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    68-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus