Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801RJ7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801RJ7 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Studie zkoumá souvislosti mezi změnami ve společnosti a poptávkou po literárních dílech, které odrážejí určité infantilizace části čtenářské komunity a úsilí vyhnout se náročnému čtení, které klade na čtenáře značné nároky. Následná analýza čtenářských knih vydávaných nakladatelstvími Fraus, SPN a New School potvrzuje, že existují značné rozdíly v zařazení příkladů titulů pro příslušnou věkovou kategorii do čtenářských knih pro 2. stupeň základních škol.
Název v anglickém jazyce
Intentional literature for adolescents in the context of contemporary reading books for the 8th and 9th grade of elementary schools
Popis výsledku anglicky
The study searches for connections between changes in the society and demand for literary works which reflect a certain infantilization of a part of the readers' community and the effort to avoid challenging reading that puts considerable demands on the readers. Subsequent analysis of reading books published by the Fraus, SPN and New School publishing houses confirms that there are considerable differences in the inclusion of examples of titles for the appropriate age category in the reading books for the 2nd stage of elementary schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Principy a cesty školní výuky české literatury
ISBN
978-80-7464-956-1
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
90-106
Počet stran knihy
112
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—