Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801RJ7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801RJ7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Intencionální literatura pro adolescenty v kontextu současných čítanek pro 8. a 9. ročník ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie zkoumá souvislosti mezi změnami ve společnosti a poptávkou po literárních dílech, které odrážejí určité infantilizace části čtenářské komunity a úsilí vyhnout se náročnému čtení, které klade na čtenáře značné nároky. Následná analýza čtenářských knih vydávaných nakladatelstvími Fraus, SPN a New School potvrzuje, že existují značné rozdíly v zařazení příkladů titulů pro příslušnou věkovou kategorii do čtenářských knih pro 2. stupeň základních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Intentional literature for adolescents in the context of contemporary reading books for the 8th and 9th grade of elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The study searches for connections between changes in the society and demand for literary works which reflect a certain infantilization of a part of the readers' community and the effort to avoid challenging reading that puts considerable demands on the readers. Subsequent analysis of reading books published by the Fraus, SPN and New School publishing houses confirms that there are considerable differences in the inclusion of examples of titles for the appropriate age category in the reading books for the 2nd stage of elementary schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Principy a cesty školní výuky české literatury

  • ISBN

    978-80-7464-956-1

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    90-106

  • Počet stran knihy

    112

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly