Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geographical thinking in geography education: a systematic review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012452" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10382046.2024.2354097#abstract" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10382046.2024.2354097#abstract</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10382046.2024.2369445" target="_blank" >10.1080/10382046.2024.2369445</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geographical thinking in geography education: a systematic review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geographical thinking is often regarded as one of the most crucial outcomes of geography education. Nevertheless, with the growing variety of definitions and conceptualizations surrounding geographical thinking, the entire concept is becoming increasingly intricate and abstract, gradually acquiring a degree of internal shallowness. To address this complexity and enhance the clarity regarding these diverse definitions and conceptualizations, a systematic review was conducted. Following the PRISMA guidelines, a final selection of 50 records including empirical articles, books and book chapters, were analyzed. The main findings reveal insights on temporal development, spatial distribution, and possible classifications of geographical-thinking definitions and conceptualizations. The article concludes with a discussion of possible implications for educational practice and related recommendations for future research.

  • Název v anglickém jazyce

    Geographical thinking in geography education: a systematic review

  • Popis výsledku anglicky

    Geographical thinking is often regarded as one of the most crucial outcomes of geography education. Nevertheless, with the growing variety of definitions and conceptualizations surrounding geographical thinking, the entire concept is becoming increasingly intricate and abstract, gradually acquiring a degree of internal shallowness. To address this complexity and enhance the clarity regarding these diverse definitions and conceptualizations, a systematic review was conducted. Following the PRISMA guidelines, a final selection of 50 records including empirical articles, books and book chapters, were analyzed. The main findings reveal insights on temporal development, spatial distribution, and possible classifications of geographical-thinking definitions and conceptualizations. The article concludes with a discussion of possible implications for educational practice and related recommendations for future research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Research in Geographical and Environmental Education

  • ISSN

    1038-2046

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24.05.2024

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    1 - 27

  • Kód UT WoS článku

    001230580600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85194086637