Multikulturní výchova v procesu literární komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33157230" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33157230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturní výchova v procesu literární komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie předkládá koncepční rámec multikulturní literární výchovy a mapuje současný stav a možnosti implementace multikulturních témat do literární výchovy v sekundárním školství. Teoretická analýza přináší vymezení kultury, multikulturní výchovy a její konceptuální báze. Autorka se dále věnuje postavení literární výchovy v současném vzdělávání a pojednává o možnostech propojení vzdělávacích obsahů multikulturní a literární výchovy. Posuzuje také roli čítanky a učitele při zavádění multikulturní výchovy do edukačního procesu. V další části textu prezentuje výsledky dvou výzkumných šetření, a to obsahové analýzy čítankových souborů z hlediska jejich multikulturních aspektů a dotazníkového šetření s učiteli literární výchovy, které zachycuje aktuálnístav multikulturní literární výchovy.
Název v anglickém jazyce
Multicultural education in the process of literary communication
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with problems of implementation of multicultural education into the literary educational process at elementary schools. It brings conceptual framework of given educational area and maps present state and possibilities of multiculturalliterary education in environment of secondary education. The monograph consists of two basic areas - theoretical and empirical. Within the framework of theoretical analysis fundamental terms related to the subject of the thesis are given (culture, cultural identity, enculturation, acculturation, cultural plurality and cultural relativism). We also complexly think of the multicultural education with emphasis on conceptual base, content core, educational goals, reference to other disciplines and position in contemporary curricular documents. Whole chapter concerns with literary education with regard to its position in current education. The core of the theoretical part comprises of treatise on the connection possibilities of educational
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4412-3
Počet stran knihy
136
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—