Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multikulturní výchova v procesu literární komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33157230" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33157230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multikulturní výchova v procesu literární komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie předkládá koncepční rámec multikulturní literární výchovy a mapuje současný stav a možnosti implementace multikulturních témat do literární výchovy v sekundárním školství. Teoretická analýza přináší vymezení kultury, multikulturní výchovy a její konceptuální báze. Autorka se dále věnuje postavení literární výchovy v současném vzdělávání a pojednává o možnostech propojení vzdělávacích obsahů multikulturní a literární výchovy. Posuzuje také roli čítanky a učitele při zavádění multikulturní výchovy do edukačního procesu. V další části textu prezentuje výsledky dvou výzkumných šetření, a to obsahové analýzy čítankových souborů z hlediska jejich multikulturních aspektů a dotazníkového šetření s učiteli literární výchovy, které zachycuje aktuálnístav multikulturní literární výchovy.

  • Název v anglickém jazyce

    Multicultural education in the process of literary communication

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph deals with problems of implementation of multicultural education into the literary educational process at elementary schools. It brings conceptual framework of given educational area and maps present state and possibilities of multiculturalliterary education in environment of secondary education. The monograph consists of two basic areas - theoretical and empirical. Within the framework of theoretical analysis fundamental terms related to the subject of the thesis are given (culture, cultural identity, enculturation, acculturation, cultural plurality and cultural relativism). We also complexly think of the multicultural education with emphasis on conceptual base, content core, educational goals, reference to other disciplines and position in contemporary curricular documents. Whole chapter concerns with literary education with regard to its position in current education. The core of the theoretical part comprises of treatise on the connection possibilities of educational

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4412-3

  • Počet stran knihy

    136

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy