Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical Simulation of Reinforced Polyurethane Foam

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F18%3A00005519" target="_blank" >RIV/46747885:24620/18:00005519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical Simulation of Reinforced Polyurethane Foam

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays there is a significant demand of use eco-friendly technologies in industry included automotive. Legislation is constantly increasing the pressure to reduce emissions, especially carbon dioxide and nitrogen oxides. One of ways to reduce car emissions is reduce fuel consumption, which can be achieved by reducing the weight of the car, which means reducing weight of all parts including car seat. A possible solution of weight reduction is the use of new low-density materials with better properties instead of commonly use materials. The usage of natural composite materials is currently widespread in all fields of technology. A foam composite material has been designed to use in car seat cushions. Numerical simulations are a very powerful tool of mechanical parts design. A composite material model has been designed and verified.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Simulation of Reinforced Polyurethane Foam

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays there is a significant demand of use eco-friendly technologies in industry included automotive. Legislation is constantly increasing the pressure to reduce emissions, especially carbon dioxide and nitrogen oxides. One of ways to reduce car emissions is reduce fuel consumption, which can be achieved by reducing the weight of the car, which means reducing weight of all parts including car seat. A possible solution of weight reduction is the use of new low-density materials with better properties instead of commonly use materials. The usage of natural composite materials is currently widespread in all fields of technology. A foam composite material has been designed to use in car seat cushions. Numerical simulations are a very powerful tool of mechanical parts design. A composite material model has been designed and verified.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1201" target="_blank" >LO1201: ROZVOJ ÚSTAVU PRO NANOMATERIÁLY, POKROČILÉ TECHNOLOGIE A INOVACE TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental Stress Analysis - 56th International Scientific Conference, EAN 2018 - Conference Proceedings

  • ISBN

    978-802704062-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    381-386

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Harrachov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku