Návrh stabilizátoru kloubového trolejbusu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F08%3A%230000314" target="_blank" >RIV/47718684:_____/08:#0000314 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Verification of the stabilizer bar of an articulated trolleybus
Popis výsledku v původním jazyce
At the modernization of the ŠKODA 22 Tr articulated trolleybus a different type of an articulated joint and a different type of driving axles were used in its construction besides other changes. During test drives, which were focused on the driving stability of the vehicle, a large roll of the rear section appeared. A suitable structural solution for reducing the rear section roll angle of the modernized trolleybus was the using of a rear section stabilizer bar. On the basis of computer simulations of the test drives with the trolleybus multibody models the correctness of the experimental-simulation approach used for the stabilizer bar structural design was verified.
Název v anglickém jazyce
Verification of the stabilizer bar of an articulated trolleybus
Popis výsledku anglicky
At the modernization of the ŠKODA 22 Tr articulated trolleybus a different type of an articulated joint and a different type of driving axles were used in its construction besides other changes. During test drives, which were focused on the driving stability of the vehicle, a large roll of the rear section appeared. A suitable structural solution for reducing the rear section roll angle of the modernized trolleybus was the using of a rear section stabilizer bar. On the basis of computer simulations of the test drives with the trolleybus multibody models the correctness of the experimental-simulation approach used for the stabilizer bar structural design was verified.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Engineering Mechanics
ISSN
1802-1484
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—