Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improvement of the Multibody Models of the TriHyBus on the Basis of Experimental Measurements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F13%3A%230000532" target="_blank" >RIV/47718684:_____/13:#0000532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improvement of the Multibody Models of the TriHyBus on the Basis of Experimental Measurements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The TriHyBus is a developed city bus with a hybrid electric propulsion using hydrogen fuel cells. The vehicle driveability is desired to be comparable with the characteristics of standard buses. However, the mass distribution and the total bus mass are rather different. It is the reason of verifying the bus chassis strength (connected with vertical dynamics) and investigating the bus stability (i.e. horizontal dynamics). In order to obtain a tool for dynamic analysis several types of multibody models ofhydrogen bus were created. Ignorance of the TriHyBus real shock absorbers force-velocity characteristics was a crucial problem in the investigation of its vertical dynamic properties using computer simulations. Operational tests performed in March 2012were focused on vertical dynamics of the empty TriHyBus. The operational tests on an uneven test track (so called bump tests) were carried out in a modified way according to the ŠKODA RESEARCH road vehicles testing methodology. A standard

  • Název v anglickém jazyce

    Improvement of the Multibody Models of the TriHyBus on the Basis of Experimental Measurements

  • Popis výsledku anglicky

    The TriHyBus is a developed city bus with a hybrid electric propulsion using hydrogen fuel cells. The vehicle driveability is desired to be comparable with the characteristics of standard buses. However, the mass distribution and the total bus mass are rather different. It is the reason of verifying the bus chassis strength (connected with vertical dynamics) and investigating the bus stability (i.e. horizontal dynamics). In order to obtain a tool for dynamic analysis several types of multibody models ofhydrogen bus were created. Ignorance of the TriHyBus real shock absorbers force-velocity characteristics was a crucial problem in the investigation of its vertical dynamic properties using computer simulations. Operational tests performed in March 2012were focused on vertical dynamics of the empty TriHyBus. The operational tests on an uneven test track (so called bump tests) were carried out in a modified way according to the ŠKODA RESEARCH road vehicles testing methodology. A standard

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F442" target="_blank" >FR-TI2/442: Výzkum a vývoj pokročilých vodíkových technologií pro energetiku a dopravu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Computational and Experimental Methods in Applied Mechanics I

  • ISBN

    978-80-7414-609-1

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    139-150

  • Počet stran knihy

    195

  • Název nakladatele

    Katedra strojů a mechaniky FVTM UJEP v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly