Výzkum provozní pevnosti trolejbusu Solaris
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F17%3AN0000019" target="_blank" >RIV/47718684:_____/17:N0000019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vzuplzen.cz" target="_blank" >http://www.vzuplzen.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum provozní pevnosti trolejbusu Solaris
Popis výsledku v původním jazyce
Analýza namáhání a provozní pevnosti trolejbusu ŠKODA 27Tr na bázi skeletu Solaris New Urbino. Analýza byla provedena na základě výpočtové podpory MKP a na základě tenzometrického měření. Naměřené časové řady poměrné deformace sloužily pro odhad životnosti kritických uzlů skeletu trolejbusu. Porovnání bylo provedeno na vozovkách v Plzni a v Bratislavě. Zrychlení střešní jednotky pro tvorbu zatěžovacího signálu pro vibrační zkoušky a za účelem porovnání s normou bylo měřeno v Žilině.
Název v anglickém jazyce
Research of the operational strength of trolleybus ŠKODA Solaris structure.
Popis výsledku anglicky
Analysis of operational strength and the service life of trolleybus ŠKODA 27Tr produced on the basis of Solaris New Urbino skeleton. The analysis was performed on the basis of FEM analysis and on the base of strain test. Measure strain time histories were the source for service life estimation and critical welded joint of the trolleybus structure determination. The results comparison was made on roads from Pilsen and Bratislava. The acceleration time histories from the roof unit were measured on the roads in Žilina. The goal was to compare the obtained power spectral densities from those, which are given in the standard.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
25
Místo vydání
Plzeň
Název nakladatele resp. objednatele
ŠKODA Electric a.s.
Verze
—