Educating nursing faculty on the process of learning outcome-focused module design
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F12%3A%230000181" target="_blank" >RIV/47813059:19510/12:#0000181 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educating nursing faculty on the process of learning outcome-focused module design
Popis výsledku v původním jazyce
Education and training of nursing faculty supervised by an overseas expert is one of the key activities integrated into the three-year project Innovation of the Nursing Study Programme at the Silesian University in Opava, CZ.1.07/2.2.00/15.0178, in the Education for Competitiveness Operational Programme. Acquisition of new knowledge and skills appears to be a creative process embodied in module design, learning outcome description and constructive alignment of learning outcomes with teaching, learning and assessment in particular modules. The knowledge acquired involves a wide range of issues related to the implementation of the National Qualification Framework for Tertiary Education in the Czech Republic (Q-RAM), connected to Qualifications Frameworkof the European Higher Education Area (QF-EHEA). The latter knowledge facilitates comprehension of current terminology, implementation of ECTS, estimation skills for student workload, etc. The objective of faculty education and training i
Název v anglickém jazyce
Educating nursing faculty on the process of learning outcome-focused module design
Popis výsledku anglicky
Education and training of nursing faculty supervised by an overseas expert is one of the key activities integrated into the three-year project Innovation of the Nursing Study Programme at the Silesian University in Opava, CZ.1.07/2.2.00/15.0178, in the Education for Competitiveness Operational Programme. Acquisition of new knowledge and skills appears to be a creative process embodied in module design, learning outcome description and constructive alignment of learning outcomes with teaching, learning and assessment in particular modules. The knowledge acquired involves a wide range of issues related to the implementation of the National Qualification Framework for Tertiary Education in the Czech Republic (Q-RAM), connected to Qualifications Frameworkof the European Higher Education Area (QF-EHEA). The latter knowledge facilitates comprehension of current terminology, implementation of ECTS, estimation skills for student workload, etc. The objective of faculty education and training i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Present and the Future of Nursing and Midwifery
ISBN
978-80-7394-365-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
178-182
Název nakladatele
JČU České Budějovice
Místo vydání
JČU, České Budějovice, ČR
Místo konání akce
SZF JČU České Budějovice
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—