Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace vztahu se zákazníkem rámci CRM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F07%3A%230000048" target="_blank" >RIV/47813059:19520/07:#0000048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The optimalization of relation with customer within CRM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is concerned with problem of relational marketing in practice of Czech firms. The transition from transactional marketing to relational marketing means turning point of relation with consumer in term of his complex perception. The process changes arise out of fact, that we connect all our activities with customers. We try to understand their behavior and needs to increase their number. We define the key customers, with which we are interested to create the long-term relation. The relation character has the bilateral advantage. The firms choose the strategy of customers relationship building. The strategy selection arises out of phase of costumer relation building. The problem of some companies is that they use only one strategy to manage all their relationship. It means that they behave like they service the average consumer. The exploitation of more strategies can improve the allocation of resources and their effectiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    The optimalization of relation with customer within CRM

  • Popis výsledku anglicky

    The article is concerned with problem of relational marketing in practice of Czech firms. The transition from transactional marketing to relational marketing means turning point of relation with consumer in term of his complex perception. The process changes arise out of fact, that we connect all our activities with customers. We try to understand their behavior and needs to increase their number. We define the key customers, with which we are interested to create the long-term relation. The relation character has the bilateral advantage. The firms choose the strategy of customers relationship building. The strategy selection arises out of phase of costumer relation building. The problem of some companies is that they use only one strategy to manage all their relationship. It means that they behave like they service the average consumer. The exploitation of more strategies can improve the allocation of resources and their effectiveness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F05%2F0140" target="_blank" >GA402/05/0140: Metodologie marketingu vztahů a její postavení v rámci strategického marketingu a řízení vztahů se zákazníkem (CRM). Praktické využití</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Central European Konference in Regional Science

  • ISBN

    978-80-8073-957-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    75-75

  • Název nakladatele

    Ekonomická fakulta TU, Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Nový Smokovec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku