Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethical aspects of modern marketing communication on the Internet

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F07%3A%230000392" target="_blank" >RIV/47813059:19520/07:#0000392 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethical aspects of modern marketing communication on the Internet

  • Popis výsledku v původním jazyce

    etailed knowledge of the customer is crucial for modern marketing communication. This knowledge is made necessary by the changes of consumer markets, especially by an ever-increasing competition, fast pace of innovation and a shift of power towards the consumer. One of the ways to get to know the customers is their surveillance. In addition to that, people increasingly do their personal, business and citizen activities over the Internet. With its growing penetration also rises an interest among advertisers. Moreover, Internet also gives the businesses an opportunity to gather and analyse vast amounts of data about its potential and current customers. This omnipresent surveillance bears questions whether individual's freedoms such as privacy are not invaded. This issue is discussed on the example of modern, multinational company Google and its products.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical aspects of modern marketing communication on the Internet

  • Popis výsledku anglicky

    etailed knowledge of the customer is crucial for modern marketing communication. This knowledge is made necessary by the changes of consumer markets, especially by an ever-increasing competition, fast pace of innovation and a shift of power towards the consumer. One of the ways to get to know the customers is their surveillance. In addition to that, people increasingly do their personal, business and citizen activities over the Internet. With its growing penetration also rises an interest among advertisers. Moreover, Internet also gives the businesses an opportunity to gather and analyse vast amounts of data about its potential and current customers. This omnipresent surveillance bears questions whether individual's freedoms such as privacy are not invaded. This issue is discussed on the example of modern, multinational company Google and its products.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus