Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Influence of Globalization on Consuption and Consumer Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230000438" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0000438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Globalization on Consuption and Consumer Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper deals with theoretical and practical aspects of regional brand development as a part of intercultural marketing. It comes out of global trends of market development and points at its some antipoles given by cultural dissimilarities in customer´s needs which may turn into a chance for small and middle sized companies inthe region. The main attention paid in the theoretical part to the globalization, euromarketing and interkultural marketing like the modern access to the market development inclusiveof opportunity for SMEs. The empirical part is focusing the development of regional brands in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Globalization on Consuption and Consumer Market

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with theoretical and practical aspects of regional brand development as a part of intercultural marketing. It comes out of global trends of market development and points at its some antipoles given by cultural dissimilarities in customer´s needs which may turn into a chance for small and middle sized companies inthe region. The main attention paid in the theoretical part to the globalization, euromarketing and interkultural marketing like the modern access to the market development inclusiveof opportunity for SMEs. The empirical part is focusing the development of regional brands in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Marketing miedzynarodovy. Uwarunkowania i kierunki rozvoju

  • ISBN

    978-83-208-1888-8

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    603

  • Název nakladatele

    Polskie Wydawnictwo ekonomiczne S.A.

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Kód UT WoS kapitoly