The Influence of Globalization on Consuption and Consumer Market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230000438" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0000438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Globalization on Consuption and Consumer Market
Popis výsledku v původním jazyce
Paper deals with theoretical and practical aspects of regional brand development as a part of intercultural marketing. It comes out of global trends of market development and points at its some antipoles given by cultural dissimilarities in customer´s needs which may turn into a chance for small and middle sized companies inthe region. The main attention paid in the theoretical part to the globalization, euromarketing and interkultural marketing like the modern access to the market development inclusiveof opportunity for SMEs. The empirical part is focusing the development of regional brands in the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Globalization on Consuption and Consumer Market
Popis výsledku anglicky
Paper deals with theoretical and practical aspects of regional brand development as a part of intercultural marketing. It comes out of global trends of market development and points at its some antipoles given by cultural dissimilarities in customer´s needs which may turn into a chance for small and middle sized companies inthe region. The main attention paid in the theoretical part to the globalization, euromarketing and interkultural marketing like the modern access to the market development inclusiveof opportunity for SMEs. The empirical part is focusing the development of regional brands in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Marketing miedzynarodovy. Uwarunkowania i kierunki rozvoju
ISBN
978-83-208-1888-8
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Počet stran knihy
603
Název nakladatele
Polskie Wydawnictwo ekonomiczne S.A.
Místo vydání
Warszawa
Kód UT WoS kapitoly
—