Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech food and regional brands within the globalized market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002249" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech food and regional brands within the globalized market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the theoretical and practical aspects of developing regional brands as part of intercultural marketing. It is based on the global trend of market development and points to some of its counterparts based on the cultural differencesexpressed in the needs of customers, which may be an opportunity for small and medium enterprises doing business locally. The theoretical part focuses on the process of globalization, intercultural marketing and euro-marketing as modern approaches to market development, including opportunities for SMEs in its application. The empirical part focuses on development of regional brands in the Czech Republic. Both, secondary and primary researches on the topic have been made. It also briefly introduces the regional brands and the European designations. It represents the consumers' attitude to foreign food and regional brands.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech food and regional brands within the globalized market

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the theoretical and practical aspects of developing regional brands as part of intercultural marketing. It is based on the global trend of market development and points to some of its counterparts based on the cultural differencesexpressed in the needs of customers, which may be an opportunity for small and medium enterprises doing business locally. The theoretical part focuses on the process of globalization, intercultural marketing and euro-marketing as modern approaches to market development, including opportunities for SMEs in its application. The empirical part focuses on development of regional brands in the Czech Republic. Both, secondary and primary researches on the topic have been made. It also briefly introduces the regional brands and the European designations. It represents the consumers' attitude to foreign food and regional brands.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Social Science Letters

  • ISBN

    978-1-937728-07-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    183-190

  • Název nakladatele

    American Applied Sciences Research Institute

  • Místo vydání

    Miramar

  • Místo konání akce

    Singapur

  • Datum konání akce

    11. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku