Czech food and regional brands within the globalized market
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002249" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002249 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech food and regional brands within the globalized market
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the theoretical and practical aspects of developing regional brands as part of intercultural marketing. It is based on the global trend of market development and points to some of its counterparts based on the cultural differencesexpressed in the needs of customers, which may be an opportunity for small and medium enterprises doing business locally. The theoretical part focuses on the process of globalization, intercultural marketing and euro-marketing as modern approaches to market development, including opportunities for SMEs in its application. The empirical part focuses on development of regional brands in the Czech Republic. Both, secondary and primary researches on the topic have been made. It also briefly introduces the regional brands and the European designations. It represents the consumers' attitude to foreign food and regional brands.
Název v anglickém jazyce
Czech food and regional brands within the globalized market
Popis výsledku anglicky
The article deals with the theoretical and practical aspects of developing regional brands as part of intercultural marketing. It is based on the global trend of market development and points to some of its counterparts based on the cultural differencesexpressed in the needs of customers, which may be an opportunity for small and medium enterprises doing business locally. The theoretical part focuses on the process of globalization, intercultural marketing and euro-marketing as modern approaches to market development, including opportunities for SMEs in its application. The empirical part focuses on development of regional brands in the Czech Republic. Both, secondary and primary researches on the topic have been made. It also briefly introduces the regional brands and the European designations. It represents the consumers' attitude to foreign food and regional brands.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advanced Social Science Letters
ISBN
978-1-937728-07-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
183-190
Název nakladatele
American Applied Sciences Research Institute
Místo vydání
Miramar
Místo konání akce
Singapur
Datum konání akce
11. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—