UTILIZATION OF CRM BY SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001630" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001630 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
UTILIZATION OF CRM BY SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES
Popis výsledku v původním jazyce
RM systems are on the market for some time but only in the last decade saw great progress from niche usage and focus on the technical side of things, to mass use in all areas of enterprise management. This article deals with the possibility of CRM utilization for small and medium enterprises. The basis is the evolution of CRM definitions and theoretical definition of the various types of CRM concerning the enterprise. Furthermore, the article describes the current state of the CRM utilization by enterprises based on CSO data and own research, which assessed the knowledge and utilization of CRM systems by enterprises. How enterprises provide all processes and whether they have a real opportunity to use the CRM is significantly influenced by the size ofthe organization itself.
Název v anglickém jazyce
UTILIZATION OF CRM BY SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES
Popis výsledku anglicky
RM systems are on the market for some time but only in the last decade saw great progress from niche usage and focus on the technical side of things, to mass use in all areas of enterprise management. This article deals with the possibility of CRM utilization for small and medium enterprises. The basis is the evolution of CRM definitions and theoretical definition of the various types of CRM concerning the enterprise. Furthermore, the article describes the current state of the CRM utilization by enterprises based on CSO data and own research, which assessed the knowledge and utilization of CRM systems by enterprises. How enterprises provide all processes and whether they have a real opportunity to use the CRM is significantly influenced by the size ofthe organization itself.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0016" target="_blank" >EE2.3.20.0016: Cíleným výzkumem v oblasti malého a středního podnikání k dosažení konkurenceschopné znalostní ekonomiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
NOVÉ TRENDY - NOVÉ NÁPADY 2011, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87314-20-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
347-355
Název nakladatele
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Místo vydání
Znojmo
Místo konání akce
Znojmo
Datum konání akce
24. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—