Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001873" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001873 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the utilization of the Customer Relationship Management by small and medium enterprises in the Czech Republic. The basis for our article is the description of CRM system and the current state of the CRM utilization by SME in the Czech Republic. The authors stress out how important it is to utilize this new trend in marketing in order to reach consumers efficiently. The main part of the article is the primary research, which uses the questionnaire research to determine the knowledge of customers by companies, mainly the key customers, and if companies keep records about them. The data comes from the second wave of our research, which is why they can be compared to the previous results from 2010. The research took place in the Czech Republic. In the last part, authors evaluate the new research and discuss the trends, and whether the CRM system is a positive or negative thing.
Název v anglickém jazyce
Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe
Popis výsledku anglicky
This article deals with the utilization of the Customer Relationship Management by small and medium enterprises in the Czech Republic. The basis for our article is the description of CRM system and the current state of the CRM utilization by SME in the Czech Republic. The authors stress out how important it is to utilize this new trend in marketing in order to reach consumers efficiently. The main part of the article is the primary research, which uses the questionnaire research to determine the knowledge of customers by companies, mainly the key customers, and if companies keep records about them. The data comes from the second wave of our research, which is why they can be compared to the previous results from 2010. The research took place in the Czech Republic. In the last part, authors evaluate the new research and discuss the trends, and whether the CRM system is a positive or negative thing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe
ISBN
978-3-9503290-1-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
121-134
Název nakladatele
Wirtschafts Universitat Wiena, Depaul University Chicago
Místo vydání
Vídeň
Místo konání akce
Vídeň
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—