Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F12%3A%230001873" target="_blank" >RIV/47813059:19520/12:#0001873 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the utilization of the Customer Relationship Management by small and medium enterprises in the Czech Republic. The basis for our article is the description of CRM system and the current state of the CRM utilization by SME in the Czech Republic. The authors stress out how important it is to utilize this new trend in marketing in order to reach consumers efficiently. The main part of the article is the primary research, which uses the questionnaire research to determine the knowledge of customers by companies, mainly the key customers, and if companies keep records about them. The data comes from the second wave of our research, which is why they can be compared to the previous results from 2010. The research took place in the Czech Republic. In the last part, authors evaluate the new research and discuss the trends, and whether the CRM system is a positive or negative thing.

  • Název v anglickém jazyce

    Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the utilization of the Customer Relationship Management by small and medium enterprises in the Czech Republic. The basis for our article is the description of CRM system and the current state of the CRM utilization by SME in the Czech Republic. The authors stress out how important it is to utilize this new trend in marketing in order to reach consumers efficiently. The main part of the article is the primary research, which uses the questionnaire research to determine the knowledge of customers by companies, mainly the key customers, and if companies keep records about them. The data comes from the second wave of our research, which is why they can be compared to the previous results from 2010. The research took place in the Czech Republic. In the last part, authors evaluate the new research and discuss the trends, and whether the CRM system is a positive or negative thing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 20th Annual Conferences on Marketing and Business Strategies for Central&Eastern Europe

  • ISBN

    978-3-9503290-1-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    121-134

  • Název nakladatele

    Wirtschafts Universitat Wiena, Depaul University Chicago

  • Místo vydání

    Vídeň

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku